Sarcina de lucru pentru elevi:
Împărțiți în grupe de câte 4 elevi, ca temă pentru acasă (timp de lucru estimat: o oră și jumătate), realizați un avizier virtual (folosind aplicația Padlet) în care expuneți rezolvarea următoarelor sarcini:
Sarcina I
1) Realizați următorul experiment având grijă să fotografiați sau să filmați etapele principale:
Materiale necesare: șnur de aproximativ 2 metri, pai (cu care se beau lichide, aprox. 10 cm), 2 scaune, balon, clește de prins rufe, banda transparentă.
Mod de lucru: treceți șnurul prin pai, legați capetele șnurului de spătarul scaunelor (așezați scaunele astfel încât firul dintre ele să fie foarte bine întins), umflați balonul, răsuciți capătul și fixați-l cu cleștele de rufe, mutați paiul la un capăt al firului, lipiți balonul umflat de pai, îndepărtați cleștele de rufe de pe balon.
2) Descrieți în câteva cuvinte ce se întâmplă și prezentați o explicație științifică a ceea ce s-a întâmplat.
Sarcina II
Prezentați pe scurt o aplicație cunoscută din tehnică (avion) care folosește același tip de propulsie ca și cea observată în cadrul experimentului pe care l-ați realizat. Cine este inventatorul român care a testat pentru prima dată (în anul 1910) un astfel de avion? Adăugați imagini și/sau filmulețe sugestive de pe Internet.
Sarcina III
Identificați cel puțin o viețuitoarea acvatică care se deplasează prin propulsie, descrieți în câteva cuvinte cum se realizează propulsia și adăugați imagini și/sau filmulețe sugestive de pe Internet.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice condițiile în care impulsul total se conservă.
Să enunțe legea de conservare a impulsului.
Să aplice în situaţiile reale și în contexte diverse (tehnică și natură) legea de conservare a impulsului.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Cei 4 elevi se pot organiza astfel: 2 dintre ei vor rezolva prima sarcină, iar ceilalți 2 elevi vor rezolva fiecare câte una dintre celelalte două sarcini rămase. Explicația științifică solicitată în cadrul primei sarcini se va putea realiza pe baza notițelor din maculatoare și prin consultarea manualului. Celelalte două sarcini presupun documentarea pe Internet și obținerea pe această cale de informații adecvate, în diferite formate - text, imagine, video. Materialele concepute vor fi încărcate într-un avizier virtual al grupei, realizat prin intermediul aplicației Padlet și link-ul acestuia va fi trimis profesorului (pe platforma Adservio). În următoarea oră de fizică, pe baza unei dezbateri și a materialelor aflate în avizierele realizate pe grupe, se va crea un singur produs (avizier virtual) care să includă răspunsurile corecte și complete. Link-ul către produsul final va fi trimis tuturor elevilor prin intermediul platformei Adservio.
Accesări: 870
Contribuitor: Mădălina Alexandru - Colegiul Tehnic Edmond Nicolau, Focșani (Vrancea) (2021)
Alte activități pentru: Fizică Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: Padlet Adservio
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.