Sarcina de lucru pentru elevi:
Vom viziona și vom lucra împreună, răspunzând la eventualele întrebări din prezentarea NEARPOD https://share.nearpod.com/vsph/pY626O8DMu – „Calitatea motrică – FORȚA”.
După această prezentare, vom încerca să vedem opiniile voastre în legătură cu această temă de dezvoltarea forței musculaturii segmentare (https://PollEv.com/discourses/uxNiYbaDOXSCEUfWcAqKd/respond – Ce considerați eficient în tema de echipă „Realizați două exerciții pentru dezvoltarea a două grupe musculare diferite”)
Pe baza a ceea ce am lucrat noi pe perioada celor 3 săptămâni trecute, vom avea o temă cu o durată de 3 săptămâni de realizare din partea voastră. Acum vom face echipele de câte 3, cu ajutorul roții din Wordwall (https://wordwall.net/resource/7331477 realizarea echipelor), iar apoi vom vedea ce grupe musculare vor fi distribuite fiecărei echipe, tot prin intermediul unei roți Wordwall (https://wordwall.net/resource/7330931 Ce vom tonifia?).
Pentru acasă, până la sfârșitul celor 3 săptămâni de pregătire a temei, veți avea de realizat exercițiul postat în Google Classroom, și anume (PollEverywhere „Despre exercițiile de dezvoltarea a forței musculaturii corpului”) – sub formă de competiție. La finalul temei, vom avea o formă de evaluare prin aplicația PollEverywhere, prin 2 exerciții diferite.
1) PollEv.com/multiple_choice_polls/QGmqmNKWGBEpKAglrcnNT/respond („În categoria mușchilor abdominali intră…..” – evaluare)
2) PollEv.com/clickable_images/hYtsBMthRPFPu86Q7d6Ma/respond („Mușchii bicepși brahiali”)
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Obiectiv operațional principal: Elevul să fie capabil să realizeze (să construiască) câte 1 exercițiu pentru două grupe musculare diferite, alegând exercițiile astfel încât să le putem executa de acasă, în aceleași condiții, cu materiale pe care le pot avea toți participanții la dispoziție, cu dozare corespunzătoare (număr de repetări sau durată de timp, alese corespunzător, în funcție de tipul de exercițiu ales) și să le demonstreze în maxim 5 minute, în fața colectivului de colegi de la clasa proprie, folosind explicația pentru alegerea și sensul fiecărui exercițiu ales, cu minim ajutor din partea profesorului (care îl va ajuta la terminologia specifică a descrierii exercițiului, alăturată demonstrației elevului conducător).
Obiective motrice:
OM1 – Să execute cu deplin control mișcările simple si complexe
OM2 – Să stăpânească corect mecanismul de bază pentru efectuarea exercițiilor tematice
OM3 –Să stăpânească corect prezentarea personală prin demonstrație
Obiective cognitive:
OC1 – Să reproducă regulile de realizare a exercițiilor (dozare, aplicare, postură)
OC2 – Să respecte regulile și indicațiile date
Obiective afective:
OA1 – Să colaboreze cu colegii în vederea realizării scopului propus
AO2 –Să își încurajeze colegii
Alte rezultate așteptate ale învățării:
– să fie capabil să caute în mod specific materiale și resurse pentru rezolvarea temei
– să cunoască diferențele de lucru în alegerea exercițiilor corespunzătoare
– să efectueze acțiuni individuale și colective care dezvoltă capacitatea de organizare corectă a lucrului
– să reușească finalizarea acțiunilor de dezvoltare a forței pentru grupele musculare tematice
– dezvoltarea controlul în timp ce prezintă exercițiile prin schimbare de rol.
– dezvoltarea puterii, controlului tehnicii atunci când urmărește corectitudinea execuției
– să lucreze în echipă, în colaborare, pentru a dezvolta abilități oficiale de comunicare, transfer de informații, empatie, măsurare, sincronizare și înregistrare.
– să colaboreze cu colegii in vederea realizării scopului propus
Activitatea va avea ca rezultat dezvoltarea anumitor abilități specifice echilibrului, coordonării spatio-temporale și competențelor cheie, ar fi:
1) fizice: coordonare, forță, tonifiere general
2) sociale: sprijin reciproc și încurajare, lucru în echipă, colaborare
3) gândirea critică: analizarea datelor
4) emoțional: perseverență, determinare, implicare, încredere.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
În pregătirea activității pentru acasă, timp de 3-4 săptămâni sunt realizate și prezentate de către cadrul didactic exerciții diferite pentru tonifierea principalelor grupe musculare. Sunt susținute prezentări și au loc discuții despre calitatea motrică FORȚA, sunt realizate exerciții pentru prezentarea principalelor grupe musculare. De fiecare dată și pentru fiecare exercițiu se menționează asupra căror grupe musculare are acțiune, dar și invers: pentru grupele musculare principale se lucrează seturi de exerciții, cu prezentarea detaliilor specifice (acțiune principală, acțiune secundară, efecte). Se fac grupe de câte 3, cu trei săptămâni înainte de momentul lor de prezentare, așadar au timp să își pregătească și să caute exercițiile corespunzătoare. Într-o primă întâlnire, stabilesc pentru ce grupă musculară să caute fiecare echipă câte 2 exerciții, iar după un interval de 1-2 săptămâni se întâlnesc din nou, pentru a-și arăta unul celuilalt ce exerciții a găsit. Apoi, fiecare ia câte un exercițiu de la un coleg de echipă, astfel încât din cele 2 exerciții pe care le avea de prezentat din rolul de Profesor, un exercițiu să îi aparțină, iar un exercițiu să fie preluat de la un coleg de echipă. Se va evidenția: (a) modalitatea de căuta resurse corespunzătoare, de a găsi surse potrivite, de a menționa resursa de unde s-a inspirat, (b) modul în care reușesc să comunice în grup, de a realiza o temă prin colaborare, de a acorda sprijin și suport colegilor de echipă, de a sfătui și îndruma, dacă este nevoie Se încurajează foarte mult spiritul de echipă și lucrul prin colaborare, prn care se va vedea cât de mult se câștigă sau se pierde comparativ cu o sarcină individuală de lucru. (c) Totodată, elevul va încerca situația de a transmite el informații colectivului său de colegi, care îi vor deveni elevi, în momentul prezentării lui a temei personale. Va avea comunicarea diferențiată, va puncta aspectul de înțelegere, de empatie, de îndrumare către acel colectiv. Prin SCHIMBUL DE ROL, elevul va înțelege ce înseamnă prezentarea, comunicarea, transferul de informații către grupa de elevi, supravegherea colectivului, corectarea individuală și acordarea de sfaturi, în mod sincron. Vor avea la rândul lor, parte de feedback din partea „elevilor”, nu numai din partea cadrului didactic, și vor încerca să facă și autoevaluare.
Accesări: 1.225
Contribuitor: Marinela Pantea - Liceul Teoretic Jean Monnet (București) (2021)
Alte activități pentru: Educație fizică Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: PollEverywhere Nearpod
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.