Sarcina de lucru pentru elevi:
1. Pregătește-te pentru realizarea rebusului, jucându-te: https://learningapps.org/14686998
2. Dacă vei completa corect rebusul, vei obține, pe verticala A – B, numele țării tale.
1. Ne învecinăm cu … în partea de sud-vest.
2. Ne învecinăm cu … în partea de est și nord-est.
3. Scaldă pământul țării în partea de sud-est.
4. Ne învecinăm cu … în partea de nord-vest.
5. Ne învecinăm cu … în partea de nord.
6. Ne învecinăm cu … în partea de sud.
7. Formează granița de sud a țării.
Aici folosim un rebus pe jamboard, pe care, completându-l, vor descoperi numele „Romania” pe coloana A-B.
https://jamboard.google.com/d/1VVaWE5o3c99mIo59gl1qZpEJ8eB1ihmFmDt2M3G91rY/viewer?f=0
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
OC1: să identifice limitele și tipurile granițelor;
OC2: să precizeze vecinii României, utilizând ca reper punctele cardinale;
OM1: să utilizeze corect materialele necesare desfășurării lecției;
OM2: să adopte poziția corectă în fața computerului, ca deprindere dobândită;
OA1: să accepte răspunsurile colegilor, indiferent de calitatea acestora;
OA2: să aprecieze răspunsurile, nu elevii care le enunță;
OA3: să coopereze pentru rezolvarea sarcinilor în pereche.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii sunt încântați să-și demonstreze cunoștințele însușite în lecția anterioară folosind aplicații digitale în care lucrează cu plăcere, mai ales in perioada de școlarizare online. Elevii vor intra pe link-urile oferite de profesor și vor lucra individual. Cadrul didactic poate vedea ce lucrează fiecare elev, poate interveni cu feedback-uri individuale și îi poate felicita pe cei care au rezultate foarte bune. Elevii sunt deja obișnuiți să lucreze în aceste aplicații, nu numai la Geografie, iar pentru cei care au nevoie de îndrumare, profesorul poate interveni să-i încurajeze să realizeze activitatea. Dacă pentru primul exercițiu pot lucra individual, în realizarea rebusului elevii pot lucra în colaborare, completând pe rând definițiile. Activitatea se pretează și pe perechi: un elev citește enunțul, iar partenerul său completează rebusul. Astfel pot fi implicați mai mulți copii, iar răspunsurile pot fi „verificate” cu ajutorul lor, ceea ce e mult mai confortabil pentru copii, decât intervenția corectoare a cadrului didactic, care poate crea o jenă unora. Cooperarea lor are avantaje imediate în ora, dar și pe termen lung, pentru colectivul clasei.
Accesări: 1.299
Contribuitor: Anda-Mihaela Manea - Școala Gimnazială Nr. 49, București (2021)
Alte activități pentru: Geografie Clasa a IV-a
Alte activități care utilizează: LearningApps Jamboard
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.