Sarcina de lucru pentru elevi:
Astăzi vom realiza o activitate cu rol recapitulativ utilizând laptopurile, mai precis aplicația deja cunoscută vouă – Bubble.us, motiv pentru care ne aflăm ora aceasta în laboratorul de informatică și nu în clasa voastră. Pentru început, vă anunț că la final voi alege 3 hărți conceptuale – cele mai complete și precise – și le voi nota ca punct în plus pentru testul următor.
Așadar, accesați individual linkul https://bubbl.us și creați, conform lecției predate săptămâna anterioară, o hartă cât mai clară și ordonată a operațiilor gândirii. Aveți la dispoziție 25 minute, urmate de 20 de minute în care vom discuta pe baza a ceea ce ați creat.
Precizez că schema voastră va trebui să conțină o căsuță mare, accentuată cu titlul din care vor deriva cele reprezentative pentru operații (culoare diferită și mărime mai mică față de cea cu titlul). În continuarea căsuțelor cu operații, pe verticală veți aduce alte câte 2-3 cu exemple (fie explicate pe scurt direct în căsuțe, fie reprezentate doar de un cuvânt în acestea și mai apoi dezvoltate într-un document Word).
De asemenea, harta va trebui să arate simetric, să fie clară, să păstreze o distanță potrivită între căsuțe pentru a fi ușor înțeleasă și să se desfășoare pe verticală începând de sus, cu titlul.
La final, salvați schema și postați linkul, împreună cu documentul cu exemple pe pagina Padlet dedicată (se dă adresa). Cu ajutorul laptopului conectat la video-proiector, vom vizualiza și analiza împreună toate schemele și vom hotărî care dintre ele vor primi punctul bonus. De asemenea, în urma exemplelor date de voi, vom înțelege și argumenta importanța operațiilor gândirii.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să descrie toate operațiile gândirii.
Să exemplifice cu situații potrivite fiecare operație a gândirii.
Să diferențieze operațiile gândirii, în special perechile adesea confundate: analiză-sinteza, abstractizare-generalizare, inducție-deducție.
Să argumenteze importanța gândirii și a proceselor acesteia în viața de zi cu zi, pe baza exemplelor date.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
În cele aproximativ 25 de minute puse la dispoziție, elevii vor căuta individual informații în lecția anterioară din caiet pentru a o putea reconstrui sub forma cerută. Vor selecta informațiile relevante și vor reține doar ceea ce trebuie notat, urmând să le transpună în schemă. Vor selecta culorile și fonturile dorite personalizându-și schema după bunul plac, încercând sa respecte cerințele date. În continuarea numirii operațiilor, pentru alcătuirea exemplelor le vor putea consulta pe cele deja existente în manual sau vor căuta pe Google altele pentru a se inspira. Vor construi pe baza exemplelor găsite unele originale, noi, pe care le consideră utile în viața lor. Le vor descrie în funcție de preferință fie direct pe schemă fie in documentul Word opțional. În continuare, timp de 20 de minute, se vor implica în analiza creațiilor colegilor, justificându-și obiectiv opinia cu puncte tari/ slabe, cerințe respectate/ omise, claritatea exemplelor. Vor primi feedback-ul colegilor fără a se simți ofensați sau nedreptățiți, înțelegând ce anume au omis și ce anume au notat corect. La final, vor stabili împreună motivele pentru care gândirea, împreună cu operațiile sale, au un rol important în acțiunile noastre.
Accesări: 1.634
Contribuitor: Andreea Cristina Tîrnaru - Facultatea de Psihologie (2018)
Alte activități pentru: Psihologie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Padlet Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.