Sarcina de lucru pentru elevi:
După împărțirea în trei grupe de câte 10 elevi, vă alegeți cinci lideri care vor răspunde la jocul întrebărilor digital oferit de Jeopardylabs.com, realizat pentru recapitularea – Formule chimice – alegeți domeniul și punctajul întrebării la care doriți să răspundeți, verificând pe ecran corectitudinea răspunsului.
Fiecare grupă va acumula un punctaj până la finalul jocului când se vor epuiza întrebările de pe ecran. Grupa care câștigă va primi recompensă un punct la evaluarea sumativă. Răspunsurile la întrebări se vor discuta în prealabil cu membrii grupei.
https://jeopardylabs.com/play/recapitulare-formul-chimic
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să indice formulele chimice cunoscând denumirile acestora, folosind criteriul de stabilire a formulei chimice, pentru cinci compuși
Să denumească cinci substanțe chimice, cunoscând criteriile de denumire învățate la oxizi, baze, acizi, săruri, pentru cinci formule chimice date
Să-și explice noțiunea de pH și importanța acesteia practică în viața de zi cu zi, folosind cunoștințele acumulate, prin formularea de răspunsuri scurte
Să analizeze din diverse puncte de vedere (clasificare, utilizări) compușii studiați, folosind informațiile reținute, prin formularea de răspunsuri concentrate
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Cei cinci elevi din fiecare grupă vor răspunde la alegere la câte o întrebare, pe rând. Fiecare întrebare valorează între 100-500 puncte, care pot fi totalizate pe ecranul proiectat. Elevii aleg o întrebare (care nu mai apare apoi), iar jocul continuă până la finalizarea tuturor întrebărilor de pe ecran. Grupa cu cel mai mare punctaj câștigă și poate fi recompensată prin puncte la evaluarea sumativă. Pentru indicarea răspunsului corect, elevii colaborează în grupele formate. Valoarea adăugată: Acest mod de realizare a recapitulării este interactiv, creează cooperare, elevii pot colabora, pot să-și exprime opiniile, este atractivă prin jocul care incită și contribuie la inovare în evaluare.
Accesări: 745
Contribuitor: Adina-Daniela Simion - Școala Gimnazială Mircea cel Bătrân, Pitești (Argeş) (2021)
Alte activități pentru: Chimie Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: jocuri
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.