Sarcina de lucru pentru elevi:
Având la dispoziție TP al elementelor – https://ptable.com/#Compounds -, ajutându-vă de poziția elementelor în tabel, cunoscând valența și folosindu-vă de anexa 2/ pag.111 din manualul digital de chimie de la Editura Litera, rezolvați la alegere 5 din următorii 7 itemi.
1. Stabiliți formulele chimice:
-Între primul element din Tabelul Periodic și gruparea sulfat
-Între elementul cu Z=13 și al doilea halogen din grupă
-Între cupru divalent și nemetalul numit pucioasă
-Între carbon cu valența maximă și gazul indispensabil vieții
-Între al doilea metal alcalin pământos din grupă și gruparea hidroxil
2. Denumiți formulele chimice astfel obținute
3. Calculați masa molară și molul pentru formulele 1,3, 5
4. Calculați procentul de oxigen dintr-un mol din substanțele 4 și 5
5. Scrieți caracterul chimic al primei și al ultimei substanțe
6. Răspundeți cu A/F
Clorura de sodiu este o sare (A/F)
În oxidul de sodiu, oxigenul este divalent (A/F)
1kmol de acid clorhidric are 37kg (A/F)
7. Realizați corespondența între coloanele A și B, astfel încât să rezulte enunțuri cu valoare de adevăr.
A B
sare de bucătărie HCl
ion hipoclorit 56g
caracter acid NaCl
1 mol CaO ClO
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1 Să recunoască prin jocuri video simbolurile chimice ale elementelor metalice/ nemetalice
2 Să utilizeze simbolurile chimice și valențele elementelor folosind algoritmul de lucru învățat
3 Să modeleze structurile Lewis ale unor ioni și molecule, utilizând simbolurile chimice folosind activități multimedia
4 Să denumească formule chimice pentru compuși binari și ternari
5 Să stabilească valențele elementelor, cunoscând formula chimică
6 Să realizeze calcule simple pe formula chimică
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Pentru rezolvarea sarcinilor de lucru a itemilor 1-7, elevii vor accesa manualul de chimie, vor vizualiza activitățile multimedia, vor consulta caietele de lucru cu exemplele realizate în clasă, vor consulta TP al elementelor https://ptable.com/#Compounds , anexa 2/ pag.111 din manual. De asemenea, vor putea pune întrebări în privat profesorului pe platforma școlii, dacă au întâlnit greutăți în rezolvarea sarcinilor de lucru, sau nu au înțeles pe deplin modul de rezolvare al acestora. Sarcinile de lucru se vor realiza pe caietele de chimie, apoi se vor încărca temele pe platformă, în Teme, în termenul stabilit, astfel încât elevii vor putea fi notați.
Accesări: 1.054
Contribuitor: Grety-Irina Moroi - Școala Gimnazială Mihai Drăgan, Bacău (2021)
Alte activități pentru: Chimie Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: soft educațional simulări manuale digitale
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.