Sarcina de lucru pentru elevi:
În perechi, accesați link-ul LearningApps primit pe grupul de WhatsApp al clasei: learningapps.org/watch?v=pi556zfin21
Așezați următoarele animale în ordine crescătoare a lungimii relative a intestinului lor (în metri), folosind diagrama comparativă de pe ecranul videoproiectorului.
Indiciu: Priviți desenele de la pagina 31 a manualului și comparați cu diagrama de pe videoproiector. Observați legătura dintre lungimea intestinelor și regimul de hrană al mamiferelor. Astfel, veți putea descoperi lungimile potrivite ale intestinelor mamiferelor din imagini. Notați pe caiet dimensiunile corecte, după apăsarea bifei de verificare. (Timp de lucru: 9 minute)
Apoi intrați (folosind browserul telefonului) pe menti.com și introduceți codul observat pe ecranul videoproiectorului (se dă linkul pentru elevi; ex. din ecranul profesorului: mentimeter.com/s/49d349674ce3a327e99578e78dfbea5e/2224625ee261/). Răspundeți la scurtul chestionar ce concluzionează activitatea de învățare prin descoperire. (Timp de lucru: 3 minute)
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Să selecteze informațiile privind particularitățile digestive la mamifere (din manual și diagrame), pentru a corela, realiza și interpreta corect scala lungimii intestinelor unor mamifere (pe LearningApps).
2. Colaborând, în perechi, să indice corect particularitățile digestive descoperite prin investigație (înscriind rezultatul în sondajul de pe Mentimeter).
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
În perechi, elevii accesează link-ul de LearningApps, primit pe grupul de WhatsApp al clasei. Studiază materialele anexe (diagrama de pe videoproiector, textul și imaginile din manual) și descoperă lungimile intestinelor mamiferelor din aplicație, rezolvând-o. Își vor nota pe caiet informațiile. Accesează pe telefoane menti.com, introduc codul văzut pe videoproiector și răspund la scurtul sondaj ce conține concluziile învățării prin descoperire. Grupurile pot primi puncte. În același sondaj profesorul, va primi feedback cu impresiile elevilor privind activitatea desfășurată. Activitatea este realizabilă, deoarece elevii au de obicei cu ei telefoanele. În clasă, se impun aplicații motivante, ușor de efectuat pe telefoane și neapărat în colaborare, pentru a implica toată clasa. Nici pentru LearningApps, nici pentru Mentimeter elevii nu au nevoie de conturi, scurtând timpul de participare la activitate. Sunt parțial gratuite pentru profesori și foarte ofertante. Predarea biologiei necesită imagini și comparații, deci exercițiul de adaptare al cronologiei la scală valorică e o posibilitate, iar sondajul de pe mentimeter rezolvă atât evaluarea activității, aparent frontală, dar de fapt pot fi punctate toate grupurile de elevi, cât și formularea concluziilor, totul în cel mai scurt timp.
Accesări: 1.279
Contribuitor: Irina Dumitrașcu - Școala Gimnazială Mihail Sadoveanu, Vaslui (2021)
Alte activități pentru: Biologie Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Mentimeter LearningApps
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.