Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizaţi o prezentare, prin intermediul aplicației MindMeister, cu tema „Aplicații ale corpurilor geometrice în viața cotidiană”. Corpurile prezentate vor fi cele studiate la clasă.
Clasa se va împărți pe 5 grupe. Fiecare grupă se va centra pe aplicații din domeniul propus. Schimbarea de perspectivă înseamnă că trebuie să produceți scene originale prin schimbări ale corpurilor geometrice dintr-un domeniu în altul. Domeniile propuse sunt:
- Aplicații ale corpurilor geometrice în arhitectură
- Aplicații ale corpurilor geometrice în construcții
- Aplicații ale corpurilor geometrice în desenul artistic – ilustrații în cărțile pentru copii
- Aplicații ale corpurilor geometrice în tehnică
- Aplicații ale corpurilor geometrice în arte vizuale și abilități practice
De exemplu, grupa care va alege domeniul „Aplicații ale corpurilor geometrice în arhitectură” va trebui să realizeze o descriere a corpurilor geometrice alese în alt domeniu, de exemplu în „Aplicații ale corpurilor geometrice în tehnică” şi să creeze o „schimbare de perspectivă”: Cum ar fi proiectate clădiri sub forma unei piramide (Piramida lui Keops),sau unui automobil? Ce legătură există între Aplicații ale corpurilor geometrice în arhitectură și Aplicații ale corpurilor geometrice în construcții?
Alte exemple de schimbări de perspectivă: „Aplicațiile corpurilor geometrice în desenul artistic – ilustrații în cărțile pentru copii” și „Aplicații ale corpurilor geometrice în tehnică”. Pot deveni ilustrațiile din cărți surse de inspirație în tehnică?
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Realizaţi o prezentare, prin intermediul aplicației MindMeister, cu tema „Aplicații ale corpurilor geometrice în viața cotidiană”. Corpurile prezentate vor fi cele studiate la clasă. Clasa se va împărți pe 5 grupe. Fiecare grupă se va centra pe aplicații din domeniul propus. Schimbarea de perspectivă înseamnă că trebuie să produceți scene originale prin schimbări ale corpurilor …
Continuă lectura „Corpuri geometrice: Aplicații în viața cotidiană”
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
În primul rând, elevii trebuie împărțiți pe gupe. Fiecare grupă trebuie să cunoască foarte bine corpurile geometrice date. Să cunoască modul de reprezentare și proprietățile fiecărui corp . Fiecare echipă trebuie să realizeze prin intermediul aplicației MindMeister un scenariu original prin care pot schimba corpurile geometrice între ele, folosind aplicații din alt domeniu. Elevii își vor împărți între ei sarcinile de lucru: un elev se va ocupa de reprezentarea corpurilor geometrice și de proprietățile lor, altul va compune schimbări de perspectivă între corpuri geometrice, altul va asambla întreaga schiță în aplicație, altul se va ocupa de prezentare... Acest exercițiu va avea în vedere atât activități individuale, cât şi în colaborare. Prin intermediul ei se va urmări dezvoltarea imaginației, a spiritului critic şi capacității de a-şi exprima propria opinie.
Accesări: 1.125
Contribuitor: Cristina Vădean - Școala Gimnazială I.C. Lăzărescu, Țițești (Argeș) (2021)
Alte activități pentru: Matematică Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Mindmeister
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.