Sarcina de lucru pentru elevi:
Având în vedere cunoștințele acumulate la ora de Geografie, cât și pe baza manualului școlar, dar și a videoclipului încărcat pe platforma padlet, identificați care sunt Fazele Lunii și tipurile de Eclipse.
După realizarea acestei sarcini, alegeți-vă o seară în care cerul să nu fie acoperit de nori și identificați Faza Lunii în momentul respectiv. Fotografiați Luna și încărcați poza în Padlet menționând faza, ziua, ora exactă și locul observației.
Întrebați-vă părinții sau bunicii despre Eclipsa de Soare din România din anul 1999. În urma informațiilor acumulate, intrați pe platforma Padlet, și apreciați cu un like, care dintre cele două scheme (Eclipsa 1 sau Eclipsa 2) este o Eclipsă de Soare, argumentând alegerea.
Linkul către platforma Padlet: https://padlet.com/steffmihnea18/ctv44xt0gsnppvgp
Succes!
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
O1. Să enumere pe scurt care sunt fazele Lunii
O2. Să recunoască pe baza fotografiilor realizate de elevi în ce fază este Luna la momentul observației
O3. Să definească eclipsa de Soare și eclipsa de Lună
O4. Să explice diferențele dintre eclipsa de Soare și eclipsa de Lună
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Fiecare elev va realiza tema individual, având timp 2 săptămâni pentru finalizarea acesteia. În primul rând, copiii vor reciti din caiete ce a predat cadrul didactic (schema lecției), iar apoi vor citi informația și din manuale, pentru a-și reaminti cele discutate la oră. După aceea, aceștia vor accesa platforma Padlet și vor viziona filmul despre Fazele Lunii și Eclipse, identificând astfel cele opt faze ale satelitului Terrei, dar și cele două tipuri de eclipse de Lună și de Soare și modul lor de formare. În următoarele seri, elevii vor analiza bolta cerească pentru a identifica în care din fază se află Luna în momentul respectiv, realizând o fotografie cu aparatul sau cu telefonul. Își vor nota ora, ziua și locul observației. În al doilea rând, fiecare elev își va întreba un părinte și un bunic, despre eclipsa din România. Vor discuta atmosfera momentului respectiv, iar unii vor menționa și faptul că Luna a trecut prin fața Soarelui. Apoi, majoritatea elevilor vor aprecia că Eclipsa 2 din Padlet este Eclipsa de Soare, pe baza faptului că Luna se va afla între Soare și Pământ. Există posibilitatea ca o mică parte dintre copii să aleagă Eclipsa 1 ca fiind cea de Soare, moment în care cadrul didactic va realiza o activitate remedială, după ce toți elevii termină sarcinile. Fotografiile realizate de elevi vor fi discutate în timpul orei de Geografie.
Accesări: 686
Contribuitor: Mihnea Ștefan Costache - Facultatea de Geografie (2021)
Alte activități pentru: Geografie Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.