Sarcina de lucru pentru elevi:
Împărțiți în grupe de 5-6 elevi, vă rog să urmăriți sarcina de lucru pe care doresc să o faceți colaborând. Este de a construi/ elabora o prezentare în aplicația Canva despre problemele generate de stereotipie și prejudecăți, inserând exemple video cât mai complexe. Vă puteți conecta cu ajutorul contului Google, în browser sau accesând Google play și descărcând această aplicația „Canva: Design, Photo & Video”.
Pentru a putea realiza sarcina dată, este necesar să vă JUCAȚI!
Accesând link-urile următoare:
https://www.annefrank.org/en/education/product/33/stories-that-move/;
https://www.annefrank.org/en/education/product/27/fair-play/,
puteți viziona filmulețe care să vă ajute în a vă elabora sarcina de lucru, cât și jocul a cărui menire este de a vă introduce în rolul decizional.
Termenul limită este peste o săptămână.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Să definească cu ajutorul propriului vocabular conceptele de „stereotipie” și „prejudecată”.
2. Să identifice prin ce metode pot fi combătute stereotipiile și prejudecățile.
3. Să descrie o situație dată din cele enunțate.
4. Să clasifice diferențele dintre streotipii și prejudecăți.
5. Să interpreteze posibile discriminări date.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Timp de o săptămână, elevii vor avea de efectuat sarcina dată în aplicația menționată, având suport în video-ul și în jocurile indicate, astfel: jocul Fair Play confruntă elevii cu discriminarea. Vor învăța ce este discriminarea împotriva musulmanilor, jucând un joc care îi pune în fața cu o abordare a discriminării, elevii putând să se confrunte cu propriile alegeri. Pot reacționa la discriminare și pot alege fie să lase să se întâmple, fie să facă ceva în acest sens. [Despre Fair Play] În acest joc educațional, șase tinere talente fotbalistice sunt vizate pentru o academie de fotbal din Rio. Jucătorii trebuie să facă față unor situații urâte legate de discriminare, prejudecăți și presiune de grup, precum și să se împace cu propriile prejudecăți. Ei aleg unul dintre cele trei roluri: făptuitor, spectator și ajutor. La final, grupul decide cine va fi căpitan. [Stories that Move] Este un material interactiv de lecție online despre discriminare, antisemitism, prejudecată, rasism ce apar în toată Europa, având un impact asupra vieții tinerilor. Poveștile îi determină pe elevi să reflecte asupra diversității și discriminării. Rezultatele obținute vor fi prezentate de către fiecare grupă colegilor într-un mod interactiv cu ajutorul aplicației Canva. La finalul lecției, cadrul didactic poate să lanseze un Kahoot - elevii fac echipe și răspund la întrebările adresate - programul va genera un top afișând, echipa câștigătoare, cea care a răspuns corect și rapid la cele mai multe întrebări.
Accesări: 809
Contribuitor: Nicoleta Filip - Facultatea de Sociologie și Asistență Socială (2021)
Alte activități pentru: Cultură civică Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: simulări jocuri Canva
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.