Sarcina de lucru pentru elevi:
Data viitoare, vom recapitula arhaismele, regionalismele, sinonimele și antonimele.
Fiecare dintre voi veți avea de pregătit pentru colegi un exercițiu video utilizând aplicația Edpuzzle (sau LearningApps), dar vom avea în vedere și textul suport din manual: „Amintiri din copilărie” de Ion Creangă.
Încărcați în aplicația Edpuzzle un fragment din filmul „Amintiri din copilărie” (porțiunea din film care corespunde fragmentului din manual sau un alt fragment). Puteți căuta pe youtube sau direct în edpuzzle, pentru a integra filme precum https://www.youtube.com/watch?v=MdLTTZXNSm4. Decupați în edpuzzle doar un fragment de 3-6 minute.
Pe parcursul filmului, inserați 3 întrebări, fiecare la momentul potrivit: una referitoare la arhaisme, una referitoare la regionalisme, iar alta referitoare la sinonime. Acestea vor apărea astfel atunci când colegii voștri vor vizualiza filmul/ exercițiul video realizat în edpuzzle.
Exemple de întrebări: Ce arhaisme ați identificat până acum?/ Care dintre următoarele sinonime este mai potrivit pentru cuvântul … ? (și se vor da trei variante posibile a, b sau c ).
Trimiteți-mi pe email linkul la exercițiul realizat în edpuzzle. Colegii vor trebui să răspundă la aceste întrebări, ora următoare, în clasă, când vom videoproiecta câteva dintre exercițiile video pe care le-ați creat.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Să identifice, în fragmentul din „Amintiri din copilărie” de Ion Creangă prezent în manual, cel puțin trei cuvinte arhaice.
2. Să ofere sinonime pentru cuvintele selectate.
3. Să numească cel puțin un antonim pentru cuvintele date.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Tema activității de învățare este: Sesizarea sensului unităților lexicale noi în funcție de context/ Arhaisme şi regionalisme; rolul lor în textele literare studiate;/ Receptare auditivă a cuvintelor noi în texte literare şi nonliterare; serii sinonimice şi antonimice; stabilirea sensului unui cuvânt necunoscut prin apel la context; sensul omonimelor în context. Sarcina de lucru se va realiza individual, acasă, după care va urma o sesiune frontală, în clasă. Elevii vor citi mai întâi fragmentul selectat în manual. Sarcina următoare de lucru se va realiza în aplicația Edpuzzle unde elevii vor încărca o parte din filmul „Amintiri din copilărie” (din anul 1964; sau un alt fragment găsit pe youtube) și vor crea întrebări în contextul fragmentului video selectat. Vor adăuga variante de răspuns și vor indica varianta corectă din cele trei/ patru posibile. Aceste întrebări vor apărea la momentul ales, pe parcursul derulării secvenței video. În clasă, se vor discuta întrebările și răspunsurile propuse de elevi și se va explica punctual, împreună cu elevii, pentru fiecare întrebare, care dintre acestea sunt corecte și de ce.
Accesări: 715
Contribuitor: Olimpius Istrate / Daniela Elena Zanfir - Facultatea de Litere (2019)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: LearningApps Edpuzzle
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.