Sarcina de lucru pentru elevi:
(Elevilor de clasa a V-a / a VI-a li se prezintă pagina Padlet https://padlet.com/nitudiana96/no8g0zv2w06g – parola: tarzan. Vor continua să lucreze pe această pagină acasă.)
1. Am o provocare pentru voi!
Înainte de a începe aventura, vă rog să-mi spuneți ce reprezintă jungla pentru voi, în 5 cuvinte.
2. Vă plac melodiile? Ascultați acest câtecel simpatic și puneți în spațiile libere cuvintele potrivite.
3. Știți foarte bine că Tarzan a reușit să comunice cu ceilalți cu ajutorul cuvintelor. Să vedem cât de bine stăpâniți cuvintele! V-am subliniat câteva cuvinte. Puteți să îmi dați sinonimele lor?
4. Ați văzut că videoclipul îl prezintă pe Tarzan cu mămica lui și cât de importantă e relația dintre ei. Ce înseamnă pentru voi mama? Mi-ar plăcea să citesc o povestioara legată de cea mai frumoasă amintire cu mama voastră.
5. Dacă vreți să vedeți întreaga poveste a lui Tarzan, v-o atașez aici. Vom discuta despre ea la ora următoare.
Mult succes!
P.S. : Folosiți dicționarul pentru cuvintele necunoscute. Larousse vă ajută cu explicația lor în franceză.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice informații de detaliu (solicitate de către profesor) dintr-un document audio-video (youtube)
Să redea înțelesul unui text din franceză, în limba română
Să redea firul epic al unei povești
Să folosească un dicționar cu explicații în franceză
Să găsească cu ușurință sinonimele unor cuvinte
Să enumere elementele componente ale unui concept/ elemente tematice (ex.: jungla)
Să își exprime părerea în legătură cu un subiect familiar printr-o expunere scurtă, în limba franceză
Să folosească acordul verbelor
Să conjuge verbe la trecut
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii se vor servi foarte mult de imaginile atașate. În prealabil, la clasă se va fi discutat despre animale, elevii știind o parte din denumirile și mediul lor. Această activitate îi va ajuta sa își fixeze anumite concepte și să se familiarizeze cu accentul francez. 1. Elevii vor scrie cu ușurință 5 cuvinte legate de jungla printr-un mic brainstorming. 2. Elevii vor asculta atent cântecul (care le va capta atenția), chiar și de 2 ori, și vor completa spațiile libere cu cuvintele potrivite. 3. Elevii vor da sinonimele corespunzătoare, ajutându-se de dicționar. 4. Videoclipul are ca țel sensibilizarea elevilor. Astfel, acesta le va trezi amintire legate de mama lor. Ei vor scrie câteva rânduri legate de relația lor cu mama utilizând timpurile trecute ale verbului. Elevii vor face acordul verbelor la timpul trecut. 5. Elevii vor viziona întreaga poveste a lui Tarzan, fiind stimulați de cântecelul pe care doar ce l-au ascultat. Ei vor încerca să înțeleagă despre ce e vorba, imaginile ajutându-i foarte mult. Va fi pentru ei o modalitate plăcută de a se relaxa și de a învăța cuvinte noi.
Accesări: 706
Contribuitor: Ionela Diana Nițu - Facultatea de Limbi și Literaturi Străine (2018)
Alte activități pentru: Limba franceză Clasa a V-a Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.