Sarcina de lucru pentru elevi:
1. Ascultați cu atenție documentul audio (Youtube – film de 3-4 minute despre Paris) și încercați să rețineți cât mai multe informații.
2. Postați întrebări pe platforma clasei (Easyclass) legate de subiectul documentului și desemnați colegi care să răspundă
3. Imaginați-vă, într-un joc de rol în clasă, că sunteți reporter și turist în București și puneți întrebări asemănătoare colegilor legate de capitala țării noastre (exemplu: „Ce obiective turistice putem vizita în București?”).
4. Acasă, utilizați Tricider (http://www.tricider.com) pentru a adresa o întrebare similară colegilor. Ora următoare vom revedea împreună întrebările a șase colegi – trei cu cele mai multe răspunsuri obținute și trei cu cele mai puține răspunsuri.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să distingă informația cheie dintr-un mesaj oral recepționat
Să argumenteze o opinie (exemplu: „Ce anume vă place la orașul Paris?”
Să folosească corect construcția cu infinitivul: pouvoir + verb la infinitiv
Să folosească pronume și adjective nehotărâte (personne, rien, quelque chose, quelques etc.)
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor intra pe platforma online a clasei: https://www.easyclass.com/assignment/89694/info, cu codul de acces: 4LK5-F8NR. Vor accesa linkul postat pe platforma: https://www.youtube.com/watch?v=bb4zvZdrMz4 si vor asculta, mai intai individual, documentul. Vor cauta cuvinte necunoscute folosind un dictionar online recomandat de profesor: http://www.larousse.fr/dictionnaires/francais. Apoi, profesorul va mai derula a doua oara documentul audio, de aceasta data pe videoproiectorul clasei, pentru a urmări cu totii materialul in acelasi timp. Profesorul ii va incuraja sa spuna despre ce este vorba in document, ce anume au inteles. Apoi, elevii vor incarca pe platforma clasei diverse intrebari cu privire la docmentul utilizat (intrebari de lexic, de vocabular sau chiar cu privire la continutul acestuia). Ceilalti colegi vor incerca sa raspunda. O ultima activitate în clasă se va realiza printr-un joc de rol; cineva va fi reporterul clasei si le va pune colegilor intrebari asemanatoare cu cele din documentul audio, de data aceasta referindu-se la Bucuresti, capitala noastra. Toata activitatea se va desfasura in limba franceza, iar profesorul ii va ajuta eventual pe elevi, spunandu-le cuvinte necunoscute, atunci cand acestia se incurca la exprimarea orala. Elevii vor avea ca temă pentru acasă să pună o întrebare despre Paris colegilor, utilizând aplicația Tricider (http://www.tricider.com), invitând cât mai mulți colegi să răspundă. În următoarea oră se vor analiza întrebările cu cele mai multe și cu cele mai puține răspunsuri.
Accesări: 1.391
Alte activități pentru: Limba franceză Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: YouTube video Tricider Easyclass
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.