Sarcina de lucru pentru elevi:
– Copii, spuneți în ce anotimp suntem acum! De unde știm că este primăvara?/ Care sunt semnele care ne arată că este primăvară?
Sarcina este frontală.
– Priviți imaginile prezentate pe tabla (smart)! Descrieți ce observați!
Copiii privesc câteva imagini cu aspecte, fenomene, elemente specifice primăverii și alcătuiesc propoziții pe baza acestora. Sarcina este individuală.
– Copiii sunt împărțiți în 5 echipe, corespunzătoare următoarelor criterii: aspecte/ fenomene de primăvară; munci de primăvară; legume de primăvară; flori de primăvară și insecte. Ei vor primi sarcină colaborativă: din mulțimea de imagini prezentate într-un fișier, fiecare echipă va trebui să aleagă imaginile care răspund cerinței grupei sale și să le așeze în harta conceptuală „Primăvara” la locul potrivit. Se va folosi aplicația Padlet, unde copiii vor atașa imaginile alese de grupa lor în locul potrivit în cadrul hărții conceptuale „Primăvara”.
– Evaluarea copiilor se face prin „citirea” hărții conceptuale realizată chiar de copii, adică, prin formularea de propoziții pe baza hărții.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
– să enumere semne specifice ale anotimpului primăvara;
– să descrie imaginile de primăvară;
– să așeze imaginile despre primăvară în schemă la categoria potrivită: fenomene/ aspecte de primăvară, munci de primăvară, legume timpurii, flori de primăvară, insecte, formând harta conceptuală „Primăvara”;
– să formuleze propoziții pe baza hărții conceptuale „Primăvara”
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
- În prima parte a activității, se face o reactualizare oral, frontală, prin întrebări despre anotimpul primăvara. - Urmează sarcina de recunoaștere/ descriere pe bază de material intuitiv, prezentat la tabla smart, a unor aspecte/ fenomene specifice primăverii. Este o sarcină frontală, copiii răspund individual. - Urmează sarcina colaborativă în aplicația Padlet: întocmirea de către copii a hărții conceptuale (pe bază de imagini) numită „Primăvara”. Copiii sunt împărțiți în 5 echipe, fiecare echipă are de selectat dintr-un fișier imaginile corespunzătoare criteriului grupei sale: să găsească imagini cu aspecte/ fenomene de primăvară; sau cu munci de primăvară, legume, flori etc. Apoi, după consultarea membrilor echipei, un reprezentant încarcă imaginile alese de echipă în locul potrivit în cadrul hărții conceptuale din Padlet. - Urmează evaluarea activității prin alcătuirea de propoziții pe baza hărții conceptuale realizate în mod colaborativ. - Copiii primesc feedback imediat, prin aprecieri globale și individuale.
Accesări: 797
Contribuitor: Anca Clătinici - Grădinița Nr. 236, București (2022)
Alte activități pentru: Matematică și explorarea mediului Nivel preșcolar
Alte activități care utilizează: tabla interactivă Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.