Sarcina de lucru pentru elevi:
(1) Ascultați-l cu atenţie pe Julien, tânărul francez care astăzi vă prezintă casa lui (Voki creat în prealabil de profesor – se dă linkul).
(2) Realizați un desen în care să ilustrați unde este poziționată fiecare cameră, în funcţie de indicaţiile auzite de la Julien, dar şi obiectele principale ale fiecăreia.
Postaţi desenele pe avizierul virtual al clasei (Padlet), astfel încât ele să fie văzute şi apreciate de colegii voştri.
(3) Apoi, creaţi-vă propriul avatar, cu ajutorul aplicaţiei Voki, şi, după modelul lui Julien, descrieţi casa în care locuiţi. Postați linkul la Voki în avizierul virtual.
Mult succes !
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să redea sensul global al unui mesaj oral în limba franceză
Să distingă sunetele specifice limbii franceze, cuvinte, sintagme, mod de pronunţie
Să reproducă informatia cheie dintr-o scurtă comunicare în limba franceză
Să utilizeze corect structurile lexicale fundamentale în diverse situaţii de comunicare
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor citi cu atenţie cerinţa temei. Urmând instrucţiunile, vor accesa linkul si îl vor ascuta pe Julien, voki-ul care va spune un text în limba franceză. Textul reprezintă descrierea casei lui Julien (numărul de camere, pozitionarea fiecărui lucru, elementele reprezentative etc). Prin textul dat, profesorul îşi propune să familiarizeze elevii cu lexicul folosit pentru descrierea unei case, dar şi cu prepoziţiile utilizate în limba franceză pentru a specifica locul/ poziţia unui obiect. Elevii vor repeta, probabil, audierea, pentru realizarea corectă a desenului. Apoi, aceştia vor posta desenele pe avizierul virtual clasei pentru a fi văzute si admirate de ceilalţi colegi. Se urmăreşte aici stimularea creativităţii elevilor, precum şi dezvoltarea capacităţii de exprimare a unei opinii critice. Cuvintele necunoscute vor fi căutate utilizând un dicţionar francez-francez, recomandat de către profesor şi al carui link va fi trimis odată cu tema: http://www.larousse.fr După realizarea desenului, elevii îşi vor crea propriul voki, un avatar care să îi reprezinte, apoi vor introduce textul în care îşi descriu locuinţa, după modelul trimis de profesor. Astfel, ei vor putea utiliza corect termenii noi şi vor reţine informaţiile cu uşurinţă. În plus, fiecare elev va avea curiozitatea să asculte descrierea colegilor săi, în acest mod reactualizându-şi de fiecare dată noţiunile de vocabular reprezentative pentru această temă, dar familiarizându-se şi cu pronunţia sunetelor în limba franceză.
Accesări: 1.168
Contribuitor: VASILICA-ALINA SORICU - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba franceză Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: Voki Padlet dicționare online
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.