Sarcina de lucru pentru elevi:
1. Realizați o hartă conceptuală folosind aplicația bubbl (https://bubbl.us/) sau mindmup (https://www.mindmup.com/) despre anotimpul iarna. Folosindu-vă de informațiile găsite pe internet, completați harta cu fenomene naturale specifice iernii, cu termperatura maximă și temperatura minimă înregistrată anul trecut. Descărcați harta și postați-o pe padletul clasei.
2. Alcătuiți 4 propoziții scurte (3-5 cuvinte) în care să fie prezente următoarele fenomene ale naturii: ploaie (la pluie), ninsoare (la neige), furtună (la tempête), caniculă (une vague de chaleur).
3. Scrieți o compunere scurtă (10-15 rânduri) în care să prezentați un anotimp preferat, descriind fenomenele naturii, folosind cuvintele învățate în clasă. Selectați 4-6 propoziții pe care le veți folosi într-un dialog purtat cu unul dintre colegi în fața clasei. Transcrieți acasă compunerea într-un document Word și încărcați-o pe padletul clasei.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Să exprime starea vremii într-un dialog scurt purtat cu unul dintre colegi în fața clasei (4-6 replici).
2. Să folosească denumirile fenomenelor naturii (ploaie, ninsoare, fulger, tunet etc.) în propoziții scurte (3-5 cuvinte).
3. Să scrie o compunere scurtă (10-15 rânduri) în care să descrie anotimpul preferat, folosind cel puțin 5 dintre elementele de vocabular învățate în clasă.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
(1.) Individual, elevii vor accesa fie https://bubbl.us/ fie https://www.mindmup.com/ și vor construi harta conceptuală (mă aștept la maxim 3 concepte subordonate conceptului iarnă: fenomene naturale, temperatură minimă, temperatură maximă). (2.) Elevii vor scrie cele 4 propoziții simple în caiete, iar ulterior, după citirea fiecăreia, le vor scrie la tablă în vederea corectării greșelilor de ortografie și/sau gramatică. (3.) Compunerea va fi scrisă de elevi pe caiete și citită în clasă. Acasă, elevii o vor transcrie într-un document Word colaborativ (pentru a se familiariza cu tastatura azerty și cu tehnoredactarea în limba franceză) și o vor urca pe padletul clasei. Profesorul va vizita toate documentele Word și va corecta toate greșelile din documente, folosind Track Changes, pentru ca elevii să-și vadă greșelile.
Accesări: 1.141
Contribuitor: George Ionuț Badea - Facultatea de Limbi străine (2019)
Alte activități pentru: Limba franceză Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: MindMup Microsoft Word Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.