Sarcina de lucru pentru elevi:
Împărțiți-vă în 4 grupe, conform anotimpului în care v-ați născut: primăvara, vară, toamnă, iarnă, care reprezintă și numele grupului vostru. În funcție de abilitățile cunoscute ale fiecăruia dintre voi, luați rolurile de: Leader, Tech, Speaker, Artist, Assistant, Judge. (5 minute)
Fiecare grup-anotimp va primi 2 sarcini de rezolvat în 5 minute:
- The best advice I’ve ever received (should/ shouldn’t),
- Something I don’t want to do (have to),
- Something I am able to do (can),
- Something I don’t have to do but I do it anyway (needn’t/ don’t have to),
- Something I force myself to do (must),
- Something I would like to ask permission for (can/ could),
- Something that is forbidden for me (mustn’t/ can’t),
- Something that is possible to happen to me in the future (may/ might/ could).
Apoi, responsabilul cu tehnologia din fiecare grup are la dispoziție 10 minute pentru a posta rezolvările in Avizierul Virtual, la ”Something about me”. Între timp, restul grupului discută despre modalitățile de folosire a verbelor modale din cele 2 sarcini de lucru. Fiecare leader ales al fiecărui grup-anotimp va explica întregii clase contextele în care se folosesc verbele modale pe care le-au discutat.
Asistentul grupului se asigură că fiecare membru al grupului își ia rolul în serios si grupul rezolvă sarcina la timp. Dacă mai aveți nelămuriri, vă stau la dispoziție.
La final, fiecare grup va folosi toate verbele modale prezentate pentru a alcătui un portret al grupului, intitulat ”All about Spring/ Summer/ Fall/ Winter”, care va fi citit întregii clase de responsabilul cu cititul (15 minute).
Între timp, artistul grupului va desena (fie fizic, fie folosind tehnologia) portretul fizic al grupului, așa cum reiese din numele grupului și caracteristicile găsite în timpul rezolvării sarcinilor de lucru. Ambele portrete vor fi postate în Avizierul Virtual.
Judecătorul din fiecare grup va acorda o notă fiecărui portret (nu poate vota portretele grupului din care face parte) și își va justifica notele (15 minute).
Ca temă pentru acasă, aveți de rezolvat exercițiul https://wordwall.net/resource/32770817
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să folosească verbele modale în contexte proprii
Să explice contextele în care se folosesc verbele modale
Să folosească resursele și instrumentele digitale pentru a exprima un punct de vedere
Să gestioneze diferite roluri în cadrul grupului
Să utilizeze abilități de gândire critică pentru a aprecia corect și a rezolva diverse situații din viața reală
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Formarea grupelor presupune dezvoltarea abilităților sociale și de comunicare. Gestionarea rolurilor în cadrul fiecărui grup necesită cunoașterea de sine, a punctelor forte și a punerii lor în practică în contexte date. Astfel, lucrul în echipă nu mai este doar munca unui singur elev, iar ceilalți se bucură de aprecieri, ci fiecare elev își aduce contribuția în cadrul grupului. Elevii sunt familiarizați cu verbele modale din anii anteriori, ca urmare nu va fi dificil să le folosească în situații familiare, care țin de universul adolescentin. Astfel, accentul va fi pus pe contextele în care se folosesc verbele modale, în funcție de scopul exprimării: ability, obligation, logical assumption, prohibition... Când leader-ul grupului explică clasei, se realizează peer learning: elevii înțeleg uneori mai ușor explicațiile date de colegi, ”mai pe limba lor”. Profesorul observă, corectează eventualele greșeli și oferă explicații suplimentare. Activitatea se desfășoară gradual, de la ”Something about me” la ”All about....”, astfel folosindu-se toate verbele modale în contexte proprii. Reprezentarea grafică a portretului îi ajută pe elevii vizuali să înțeleagă mai bine, fiind în același timp o sarcină plăcută pentru elevi. Faptul că se folosește tehnologia face ca ora să fie interactivă iar informațiile vor fi permanent online, pentru a putea fi vizualizate oricând, pentru clarificări. Evaluarea activității colegilor este o modalitate de a-i învăța pe elevi că cea mai eficientă metodă de a realiza o sarcină este de a o face cât mai bine și îi ajută pentru auto-evaluare. Justificarea răspunsului dezvoltă gândirea critică, atât de necesară unor tineri în formare.
Accesări: 433
Contribuitor: Aida Munteanu - Liceul Tehnologic Constantin Bursan, Hunedoara (2022)
Alte activități pentru: Limba engleză Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Wordwall Padlet Lino
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.