Sarcina de lucru pentru elevi:
În activitatea următoare veți lucra în echipe de câte patru elevi, pe tabletă, în aplicația Mentimeter. Vă rog să formați echipele ca de obicei. (Elevii formează echipele.)
Am văzut în lecția noastră diverse exemple de afirmații de tip „EU” pentru a comunica asertiv. Obiectivul activității este să construiți voi câte un răspuns – afirmație de tip „EU” pentru fiecare din următoarele trei situații pe care le-am întâlnit mai devreme (profesorul le proiectează):
1. Prietenul tău ia mereu singur deciziile referitoare la programul vostru comun;
2. Un coleg cu care lucrezi la un proiect a întârziat realizarea sarcinii lui în proiect;
3. Sora ta/ fratele tău ascultă muzică tare, în timp ce tu înveți pentru școală.
Imaginați-vă că sunteți în aceste situații și, acum că ați învățat despre comunicarea asertivă, puteți comunica mai bine prin afirmații de tip EU.
(Echipele primesc tabletele.) Accesați Mentimeter și folosiți codul scris la tablă. Veți găsi cele trei situații, ca aici (profesorul arată pe proiector.)
Lucrați împreună pentru a construi câte o afirmație de tip „EU” pentru fiecare dintre ele, pe rând și notați afirmația în Mentimeter. (Profesorul arată pe proiector unde se completează răspunsul.)
Aveți la dispoziție 10 minute. La final, proiectăm, citim și discutăm împreună răspunsurile găsite de toate echipele.
Eventuale întrebări de verificare: Câte situații avem? Câte afirmații notați pentru fiecare situație? Cum lucrați pentru a construi afirmațiile, individual sau împreună? Cât timp aveți la dispoziție? Ce facem la final?
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Elevii vor fi capabili să formuleze răspunsuri asertive (afirmații de tip „EU”) pentru trei exemple de situații date, în zece minute.
Competențe vizate:
2. Relaționarea armonioasă cu ceilalți în contexte școlare și extrașcolare.
2.2. Exprimarea asertivă în interacțiuni, școlare, familiale și comunitare
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii accesează Mentimeter, discută fiecare situație, propun afirmații și se pun de acord/ negociază/ argumentează asupra celei mai bune formulări, consultă materialele în care au notat exemple, dacă este nevoie. La final, profesorul proiectează răspunsurile tuturor echipelor la cele trei situații și le discută cu clasa.
Accesări: 459
Contribuitor: Iuliana Vilau - Facultatea de Psihologie (2023)
Alte activități pentru: Consiliere Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Mentimeter
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.