Sarcina de lucru pentru elevi:
1. Urmărind imaginile de pe videoproiector, identificați emoțiile afișate în imagini. Ce emoție simte persoana în această imagine? Scrieți ce emoție credeți ca simte persoana, utilizând codul 1722 8986.
2. Completând propoziții de tipul: „Eu simt… atunci când…” , vom analiza ceea ce simțim și vom împărtăși cu restul clasei, dacă dorim.
3. În grupe de câte 4-5 elevi, aveți sarcina de a stabili punctele tari ale grupului vostru, identificând trăsăturile pe care le admirați la ceilalți. Veți discuta, pornind de la exemple precum „Mi-a plăcut de tine atunci când…”, „Am învățat de la tine…”.
Veți posta trăsăturile pe care admirați pe pagina de Menti, folosind codul: 62744539
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
– să analizeze expresiile prezentate în vederea identificării emoției
– să identifice emoțiile proprii, numindu-le
– să identifice emoțiile celorlalți
– să enumere situații care pot fi dificile pentru ceilalți precum și posibilitățile de a le face față
– să descrie pe scurt situațiile în care au trăit emoții neplăcute
– să identifice cauzele acelor emoții
– să participe la găsirea unor calități pe care le văd la colegii lor
– să compare percepții diferite asupra aceleași emoții
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
* * Prima activitate: Se va verifica gradul actual al cunoașterii emoțiilor și a perceperii acestora prin prezentarea unor fotografii cu fețe umane având diverse expresii, fiecare exprimând o emoție (15-20 de imagini). Elevii vor răspunde la întrebarea: ,,Ce emoție simte persoana în această imagine?". Elevii vor fi rugați să intre pe aplicația Mentimeter printr-un cod, pentru a scrie răspunsul lor pe rând, pentru fiecare imagine. Astfel, cu toții vor vedea diferența de percepție pentru fiecare expresie afișată. * * A doua activitate: Elevilor le va fi prezentată ,,Roata emoțiilor”. Cu ajutorul acesteia, ei vor deveni mai familiari cu stările pe care le trăiesc. Vor participa la exerciții de auto-reflectie, completând propozitii lacunare de tipul: ,,Eu simt... atunci când...” individual pentru a realiza ce emoții simt și a înțelege relația cauză-efect dintre un eveniment și ceea ce produce acesta sau emoția ca o stare internă. * * A treia activitate: În grupe de câte 4-5 elevi, aceștia vor avea sarcina de a stabili punctele tari ale grupului lor, identificând trăsăturile pe care le admiră la ceilalți. Vor discuta, ajutându-se de fraze precum „Mi-a plăcut de tine atunci când...”, „Am învățat de la tine...”. Fiecare va alege cu ce punct tare se identifică și la final vor avea un cuvânt care descrie fiecare elev în parte. Acestea vor fi postate pe altă pagină Mentimeter, unde titlul va fi „Copacul recunoștinței”, și astfel fiecare elev va vedea ce calități văd ceilalți la ei, ce pot învăța de la ceilalți si cu care se pot identifica. * * Activitățile propuse au rolul de a consolida informațiile prezentate anterior în cadrul ultimei ore. Acestea au rolul de aprofundare a emoțiilor propriilor, a emoțiilor celorlalți și a dobândirii abilităților de reglare emoțională și interacțiune armonioasă pentru a facilita un mediu de învățare calm și prietenos. Competența generală vizată: Relaționarea armonioasă cu ceilalți în contexte școlare și extrașcolare.
Accesări: 466
Contribuitor: Ștefania-Bianca Văduva - Facultatea de Psihologie (2024)
Alte activități pentru: Consiliere Dezvoltare personală Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: Mentimeter
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.