Sarcina de lucru pentru elevi:
Tema voastră pentru acasă va fi postată pe Padlet. Urmăriți instrucțiunile, apoi rezolvați sarcinile. Încărcați temele la avizierul virtual pregătit.
https://ro.padlet.com/lidiakorsinszki1/clasa-a-iv-a-ywscp599mg4a96mq
1. Vizionați videoclipul urmărind elementele semnificative pentru a rezolva sarcinile de lucru ce privesc caracterizarea geografică a localității Sighetu Marmației.
2. Revizuiți prezentarea pe baza căreia am desfășurat lecția în clasă, pe care o găsiți în Google Classroom.
3. Folosind aplicația WordArt ( https://wordart.com) concepeți un nor de cuvinte care să conțină cele 7 elemente importante necesare realizării caracterizării geografice a localității natale. Descărcați-l pe propriul computer, apoi încărcați-l în avizierul virtual.
4. Creați-vă propriul avatar folosind aplicația Voki (www.woki.com). Înregistrați direct în aplicație descrierea succintă a localității natale utilizând și dezvoltând în enunțuri cele 5 cuvinte cheie folosite în exercițiul anterior(nor de cuvinte). La final, clic pe Publish. În secțiunea Share, clic pe pictograma de link și copiați linkul (URL-ul) către avatarul creat (Copy URL).Puneți linkul la avatarul creat în avizier.
5. Jucați-vă apoi, folosind aplicația Jigsawplanet.com/ Jigsaw puzzle, accesând link-ul postat, asamblând puzzle-ul pregătit și reconstituiți imaginea ce reprezintă localitatea voastră natală.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
– să identifice cuvintele cheie cu ajutorul materialului suport alegând cel puțin 5 dintre cele cele 7 propuse (poziție geografică, relief, climă, hidrografie, vegetație, populație și așezări omenești, resurse naturale și activități economice)
– să descrie succint localitatea natală/ de reședință cu ajutorul termenilor specifici și pe baza imaginilor într-o expunere orală individuală de maximum 5 minute
– să realizeze o reprezentare cartografică simplă a orizontului local asamblând/ corelând elemente ale spațiului geografic local într-un context dat
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Tema pentru acasă vizează formarea/ aprofundarea de competențe interdisciplinare ca urmare a abordării integrate a conținuturilor. Prin rezolvarea itemilor formulați, elevii vor fi antrenați într-o sesiune de învățare/consolidare atractivă, participativă, motivantă dar ludică și plăcută. Aceasta este plus valoarea pe care o adaugă un astfel de parcurs de învățare procesului de predare/ învățare /evaluare. Elevii vor deschide avizierul virtual pe propriile computere și vor citi instrucțiunile. Aplicațiile recomandate în rezolvarea itemilor sunt cunoscute, au mai fost utilizate în activități la clasă-mai întâi, dar și la rezolvarea altor teme pentru acasă. Am formulat explicit, pas cu pas, modul de rezolvare a exercițiilor, așa că, dacă le vor respecta, elevii vor reuși să îndeplinească toate cerințele. Mai întâi, ei vor viziona videoclipul pus la dispoziție. Așa cum i-am obișnuit, vor nota în timpul vizionării elementele importante, necesare rezolvării sarcinilor date. Apoi, vor reciti suportul de învățare pe baza căruia am desfășurat scenariul didactic în clasă și care este postat, așa ca toate materialele suport folosite, în Google Classroom. Vor nota cele 7 elemente cheie pe baza cărora se realizează o descriere geografică a orizontului apropiat-localitatea natală ( poziție geografică, relief, climă, hidrografie, vegetație, populație și așezări omenești, resurse naturale și activități economice). În continuare vor folosi aplicația WordArt pentru a concepe un nor de cuvinte și vor crea un suport pentru prezentare de conținut sub formă grafică, pe care îl vor utiliza în realizarea celei de a doua sarcini care presupune crearea unui avatar care să prezinte succint, caracterizarea localității natale. În spatele avatarului orice copil timid va prinde curaj și va avea ocazia să se exprime oral, fără stresul și rigitatea unei prezentări orale personale în fața unui auditoriu. Elevii vor înregistra enunțurile pe care le-au dezvoltat, apoi vor posta link-ul la avizierul virtual. Nu în ultimul rând, ca o recompensă pentru sarcinile realizate până acum, sub formă de joc, elevii vor realiza o reprezentare cartografică simplă a orizontului local, asamblând/corelând elemente ale spațiului geografic local într-un puzzle pregătit în aplicația Jigsaw puzzle. Imaginea reprezintă harta geografică a județului Maramureș, conține punctele cardinale, județele vecine și legendă. Această aplicație permite vizualizarea rezultatelor, a timpului de lucru, a numărului de accesări, oferind feedback imediat elevilor, dar și cadrului didactic. Concepute în acest fel, temele pentru acasă nu sunt monotone, funcționează ca o disciplină intelectuală, completează și consolidează noțiunile însușite în clasă, favorizează însușirea tehnicilor de informare și de studiu și, cel mai important lucru, oferă feedback cadrului didactic, acesta având indicatori pentru strategiile de învățare pe care le va proiecta.
Accesări: 799
Contribuitor: Lidia Korsinszki - Școala Gimnazială George Coșbuc, Sighetu Marmației (2023)
Alte activități pentru: Geografie Clasa a IV-a
Alte activități care utilizează: WordArt Voki Padlet Jigsaw Planet Google Classroom
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.