Sarcina de lucru pentru elevi:
Veți efectua o aplicație practică intitulată Germinația la plantele angiosperme, formând 4 grupe a câte 5 elevi.
Pe masa de lucru, fiecare echipă are următoarele materiale: semințe (2 echipe au semințe de grâu, 2 echipe au semințe de fasole), recipiente transparente (pahare), strat de vată, recipiente cu apă.
Ca MOD DE LUCRU: pe stratul de vată aflat în recipientul transparent veți pune 4 semințe de grâu, respectiv 4 semințe de fasole în funcție de tipul de material biologic furnizat fiecărei echipe. Ulterior, umeziți bine vata cu apă și așezați recipientele pe pervazurile geamurilor clasei astfel încât să aibă lumina favorabilă și, de asemenea, temperatura necesară dezvoltării noilor plăntuțe.
Vă rog să curățati bancul de lucru după încheierea activității practice!
Vă reamintesc că modalitatea de lucru este în ECHIPĂ. Astfel, timp de o săptămână(până la următoarea oră de biologie) fiecare echipă trebuie:
1. Să ude semințele ÎN FIECARE ZI cu puțină apă, în așa fel încât substratul să nu fie prea umed, dar nici uscat!
2. Să observe ZILNIC modificările apărute (pentru ajutor aveți o imagine inserată în padlet: se dă linkul la padlet), să fotografieze fiecare etapă de dezvoltare și să realizeze o FIȘĂ DE OBSERVAȚIE pe care o va adăuga sub formă de tabel într-un document colaborativ online pentru care veți primi un link pe adresa de email astfel încât fiecare echipă să analizeze rezultatele colegilor. De asemenea, în documentul colaborativ puteți adăuga și fotografiile aferente pentru fiecare modificare pe care o constatați.
FIȘA DE OBSERVAȚIE trebuie să includă:
1. Numele fiecărui membru al echipei:
2. Tipul de material biologic: grâu/fasole
3. Data însămânțării:
4. Data încolțirii:
5. Data formării primelor frunzulițe:
6. Poziția cotiledoanelor față de substrat:
7. Numărul de semințe încolțite:
8. Concluzii (interpretarea rezultatelor voastre prin comparația celor două plante: grâu și fasole):
Pe parcursul analizei, vă pot ajuta și sprijini cu orice informație sau orice sugestie de care aveți nevoie, atât în cadrul programului, cât și prin intermediul documentului colaborativ!
Vom discuta rezultatele obținute de voi în cadrul următoarei ore de biologie!
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
O1: să ilustreze practic germinația la plantele angiosperme, pe baza modului de lucru prezentat și explicat de cadrul didactic, menționând cel puțin două atribuții care conduc la finalizarea activității practice.
O2: să identifice principalele etape de dezvoltare ale unei plante, pe baza imaginilor prezentate de cadrul didactic.
O3: să compare grâul (angiosperme monocotiledonate) și fasolea (angiosperme dicotiledonate), menționând cel puțin o deosebire, pe baza propriilor observații.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Fiecare echipă va realiza modul de lucru al aplicației practice: Germinația la plantele angiosperme. Elevii vor urmări și efectua odată cu profesorul modul de lucru(profesorul realizează individual etapele de lucru) astfel încât fiecare echipă să folosească corect materialele necesare. În decursul unei săptămâni membrii fiecărei grupe trebuie să ude semințele și să analizeze fiecare modificare apărută astfel încât să realizeze fotografii cu fiecare etapă de dezvoltare observată, să compare fotografiile cu imaginea inserată în padlet și să întocmească o fișă de observație conform modelului furnizat. Pentru a colabora eficient fiecare grupă împărtășește rezultatele obținute: adaugă fișa de observație și fotografiile obținute într-un document colaborativ online. Astfel, toate echipele își vor compara rezultatele obținute: vor observa dacă au aplicat corect cunoștințele teoretice în rezolvarea unor probleme practice, vor observa diferențele ce apar între două plante(grâu și fasole) în ceea ce privește: timpul destinat încolțirii sau apariției primelor frunzulițe, numărul de semințe încolțite, dar și orientarea cotiledoanelor față de substrat. Pe baza fotografiilor fiecare echipă poate furniza și informații legate de aspectul și culoarea cotiledoanelor în momentul apariției și pe parcursul germinării sau aspectul și culoarea plăntuțelor.
Accesări: 340
Contribuitor: Bianca-Georgiana Tudose - Facultatea de Biologie (2023)
Alte activități pentru: Biologie Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.