Sarcina de lucru pentru elevi:
Creaţi un nor de cuvinte (world cloud), utilizând Wordle, Wordart, Worditout sau altă aplicație, care să cuprindă informaţiile pe care le cunoaşteti din anii anteriori despre simbolism, curent literar şi despre poetul George Bacovia. După ce aţi epuizat informaţiile, căutaţi în poezia „Cuptor”, de George Bacovia, toate motivele şi temele specifice lirismului bacovian şi explicaţi-le. Consultaţi lecţia precedentă dedicată autorului simbolist pentru a identifica simbolurile şi pentru a le oferi o intrepretare.
Astfel fiecare îşi va actualiza atât informaţiile despre simbolism, cât şi despre George Bacovia şi va reuşi să le fixeze pentru a le folosi anul următor la examenul de Bacalaureat, în cazul în care subiectul al III-lea va viza această temă.
După ce finalizaţi sarcina, vă rog, să uploadaţi temele pe grupul clasei pentru a vedea prin confruntarea imaginilor rezultate, dacă există informaţii în plus pe care unii dintre voi le-aţi putea omite, astfel fiecare poate să observe modul de lucru şi interpretarea colegilor.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice în exemplele date teme şi motive specifice curentului simbolist
Să explice simbolurile prezente în operă şi să decodifice mesajele camuflate cu ajutorul acestora
Să recunoască simbolistica instrumentelor şi culorilor specifice simbolismului
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii trebuie să sintetizeze informaţiile pe care le cunosc din anii precedenţi. Aceştia trebuie să lucreze individual pentru că doar în acest mod iau naştere diferite intrepretări şi, în acelaşi timp, aflăm dacă am omis sau nu ceva în sinteză prin confruntarea imaginilor rezultate. Se pot folosi atât de manual, cât şi de caietul de clasă, deoarece schema despre simbolismul bacovian îi va ajuta să structureze informaţiile. Vor accesa site-ul www.wordle.net (sau altă aplicație), unde vor crea o imagine care să cuprindă informaţii despre autor şi despre curent, dar şi despre temele, motivele şi simbolurile prezente în poezia indicată. Tema va fi postată pe grupul clasei pentru ca fiecare elev să aibă acces la rezolvarea colegilor.
Accesări: 1.195
Contribuitor: Andreea-Diana Necula - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: Wordle WordItOut WordArt
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.