Sarcina de lucru pentru elevi:
Pentru fixarea cunoștințelor legate de sistemele de transport din Europa și România, intrați pe kahoot.it, o platformă online unde v-am pregătit un test. Va trebui să introduceți codul PIN care apare pe videoproiecție pentru a intra în joc, unde veți răspunde la întrebări cu multă atenție și seriozitate, utilizând propriul telefon. Aveți 14 întrebări, cu câte un răspuns corect. Primiți puncte dacă răspundeți corect, primiți mai multe puncte dacă răspundeți repede.
Elevii care se vor situa pe primele 3 locuri vor primi un punct în plus la următorul test.
Link-ul este kahoot.it. Introduceți PIN-ul, apoi un nume de participant la test.
1 – Tipurile de transport sunt:
- rutiere, feroviare, aeriene, speciale
- rutiere, feroviare, maritime, aeriene, speciale
- rutiere, feroviare, navale, aeriene, speciale (x)
- rutiere, feroviare, fluviale, aeriene, speciale
2 – Transportul special este un mod de transport care asigură deplasarea bunurilor și oamenilor cu ajutorul aeronavelor?
- False (x)
- True
3 – Transportul feroviar european beneficiază de:
- cea mai densă și mai extinsă rețea de căi ferate
- cea mai densă, dar nu cea mai extinsă rețea de căi ferate (x)
4 – Mijlocul de transport tip TGV, provinde din:
- Germania
- Spania
- Marea Britanie
- Franța (x)
5 – Cele mai mari emisii de gaze cu efect de seră provin din mijloacele ……………….. de transport.
- rutiere (x)
- maritime
- feroviare
6 – Europa beneficiază de un sistem dezvoltat de autostrăzi în partea de:
- Est
- Vest (x)
- Nord
- Sud
7 – Portul Constanța este un port:
- maritim (x)
- fluvial
8 – Cel mai mare port european este:
- Amsterdam
- Rotterdam (x)
- Marsilia
- Genova
9 – Este port fluvial:
- Duisburg (x)
- Valencia
- Barcelona
- Marsilia
10 – Cea mai veche cale ferată de pe teritoriul românesc a fost:
- Oravița-Baziaș (x)
- Ploiești Vest- Brazi
- Albești Paleologu-Mizil
- Orșova-Mehedinți
11 – Care dintre următoarele variante reprezintă un drum de mare viteză?
- Centura București (x)
- A1 (x)
- DN1
- DJ84
12 – Transportul fluvial se realizează, în România, pe:
- Canalul Dunăre-Marea Neagră
- Dunăre
- Delta Dunării
- Dunăre, Canalul Dunăre-Marea Neagră (x)
13 – Port fluvio-maritim este:
- Cernavodă
- Orșova
- Brăila (x)
- Drobeta Turnu-Severin
14 – Cel mai mare aeroport din partea de vest a României este:
- Oradea
- Arad
- Caransebeș
- Timișoara (x)
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să enumere tipurile de transport
Să descrie tipul de transport special
Să identifice ce fel de port este Portul Constanța
Să numească cel mai mare port european
Să enumere locurile unde se realizează transportul fluvial în România
Să identifice cel mai mare aeroport din partea de vest a României
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Fiecare elev va rezolva testul individual, existând o competiție. După introducerea codului PIN afișat pe videoproiector, aceștia vor trebui să-și scrie numele complet, pentru identificarea, la final, a elevilor ce ocupă primele trei locuri. După intrarea tuturor elevilor în joc, profesorul va da START-ul. Timp de maxim 20 de secunde, elevii vor trebui să răspundă corect la fiecare întrebare. În caz contrar, aceștia vor pierde punctele alocate. Prima întrebare este legată de tipurile de transport, pe care elevii trebuie sa le identifice, la care răspunsul corect este: rutiere, feroviare, navale, aeriene și speciale. A doua întrebare este: Transportul special este un mod de transport care asigură deplasarea bunurilor și oamenilor cu ajutorul aeronavelor? Răspunsul corect este: Fals. Următoarea întrebare este legată de transportul feroviar european, care beneficiază de cea mai densă și mai extinsă rețea de căi ferate, sau cea mai densă, dar nu cea mai extinsă rețea de căi ferate. Răspunsul corect este al doilea. Etc. După terminarea testului, care va dura aproximativ 10 minute, se va afișa scorul elevilor. Primii 3 vor fi recompensați cu punctul suplimentar pentru următoarea evaluare. Ulterior, se discută eventualele aspecte neclare evidențiate de activitatea ludică desfășurată.
Accesări: 957
Contribuitor: Adriana Bianca Ciurel - Facultatea de Geografie (2020)
Alte activități pentru: Geografie Clasa a XII-a
Alte activități care utilizează: Kahoot
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.