Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați un poster cu tema: „Atmosfera terestra” cu ajutorul programului online Canva (canva.com), în care să ilustrați, schematic, structura fronturilor atmosferice, care reprezintă învelișul general atmosferic al Planetei.
Ulterior, pe baza schemei realizate în Canva, veți descrie și veți prezenta toate elementele atmosferei, prin intermediul ilustrațiilor și schemelor, cu ajutorul programului online Powerpoint (office.com/launch/powerpoint).
În clasă, la următoarea oră de geografie, se va solicita descrierea în detaliu a principalelor caracteristici ale unui front atmosferic la alegere, cum ar fi: alcătuirea și structura, înălțimea până la care ajunge frontul, temperatura, viteza vântului, particularități, alte elemente specifice tipului respectiv de front atmosferic.
În pagina de lucru a clasei (avizier virtual utilizat la geografie), veți insera linkul către suportul vizual creat în Powerpoint online.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Utilizarea terminologiei științifice și disciplinare specifice (concepte, noțiuni) pentru prezentarea unei informații științifice din domeniul geografie;
Utilizarea argumentării într-un demers explicativ, pe baza cunoștințelor de geografie și înțelegerii fenomenelor specifice;
Sesizarea unor succesiuni de fenomene și procese naturale;
Îmbinarea diferitelor tipuri de analiză pentru evaluarea unor procese naturale;
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii trebuie sa consulte atât sursele online, cât și manualul școlar pentru a realiza corect schema compoziției atmosferei, cu ajutorul programului Canva. Vor trebui să se folosească de informațiile structurate pe temă, cât și de imaginație pentru a crea un poster cât mai creativ. Pe baza poster-ului se vor descrie în mod general toate fronturile atmosferice, după care în mod detaliat se va descrie un front la alegere. Toate aceste descrieri se vor face cu ajutorul aplicatei online Powerpoint. În cadrul acestei aplicații, elevii trebuie sa apeleze la simțul analitic pentru a identifica și clasifica principalele caracteristici ale fronturilor. După finalizarea temei pentru acasă, elevii vor fi capabili să facă distincția în mod clar a principalelor caracteristici ale fronturilor atmosferice, dar și să le descrie într-un mod științific.
Accesări: 1.387
Contribuitor: Anca Moscu - Facultatea de Geografie (2020)
Alte activități pentru: Geografie Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: Microsoft Powerpoint Canva
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.