Sarcina de lucru pentru elevi:
Ascultați prezentarea avatarului Jaufré Rudel realizată de profesor în Voki despre poezia cavalerească medievală.
Mai apoi, împărțiți în grupe de câte 5, utilizați Chat GPT/ Microsoft Copilot/ Google Gemini (pentru rezumatele unor alte romane medievale și sugestii de titluri) și materialul digital pus la dispoziție anterior de către profesor (Prezi) pentru a realiza o comparație între proza și poezia medievală.
După ce ați identificat o asemănare și două deosebiri, la finalul orei, fiecare echipă va încărca în dotstorming cele 3 idei. Colegii vor vota care cred că sunt cele mai bune asemănări și deosebiri identificate.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. să enunțe trăsăturile romanului cavaleresc
2. să definească termenii „roman cavaleresc”, „poezie cavalerească” și să ofere exemple de texte
3. să descrie o asemănare și două deosebiri între proza și poezia medievală
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
După ce ascultă prezentarea avatarului (10 min), elevii vor fi împărțiți în grupe de câte 5, și vor realiza sarcina primită apelând la telefoane (cu acordul profesorului), accesând materialele puse la dispoziție profesorul, cât și ChatGPT, având în vedere că sarcina nu presupune parcurgerea textelor medievale, ci identificarea unor trăsături specifice genului și speciilor amintite. Se vor concentra, găsind rezumatele romanelor și textele altor poezii, pe a identifica o asemănare și două deosebiri, îndeosebi tematice, între poezia și proza medievală. Astfel, ei vor înțelege contextul cultural al Evului Mediu, formându-și o idee de ansamblu asupra mentalității din spațiul cultural francez, a valorilor și a idealurilor (cavalerești) care funcționau în acea epocă. După ce vor găsi asemănarea și cele două deosebiri, autentificându-se cu adresele instituționale pe platforma dotstorming.ro, un reprezentant al grupei va încărca aceste idei, urmând ca, mai apoi, fiecare elev să voteze cele mai relevante răspunsuri. Elevii vor fi încurajați să-și folosească spiritul critic, pentru a distinge cele mai bune răspunsuri. În cadrul următoarei ore, profesorul, împreună cu elevii, făcând apel la răspunsurile lor, va face o sinteză privind trăsăturile literaturii medievale.
Accesări: 168
Alte activități pentru: Limba franceză Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: inteligență artificială
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.