Descriere:
Fișa interactivă este concepută pentru a-i ajuta pe elevi să completeze secvențe de cod lipsă în cadrul unui mediu interactiv, axându-se pe construirea și interpretarea contururilor unei matrici pătratice. Elevii trebuie să itereze în sensul acelor de ceas sau invers, începând de la colțurile matricei: a[0][0], a[0][n-1], a[n-1][0] și a[n-1][n-1]. Obiectivul este de a consolida înțelegerea și afișarea elementelor de-a lungul liniilor și coloanelor. Datele sunt citite dintr-un fișier și rezultatele sunt scrise într-un altul, oferind o experiență practică de lucru cu tablouri (array-uri). Testul aprofundează prelucrarea datelor structurate în tablouri.
Feedback-ul vizual, colorat în roșu sau verde, este utilizat pentru a motiva și a ghida elevii în procesul de învățare, ajutându-i să identifice și să înțeleagă corect modul de indexare a elementelor necesare pentru construirea contururilor matricei din diferite puncte de pornire.
Această metodologie este menită să dezvolte și să îmbunătățească gândirea analitică a elevilor și să-i familiarizeze cu manipularea tipurilor structurate de date.
Tipul resursei: Text/ fișă
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a X-a
Disciplina: Informatică
Competență generală: 4. Aplicarea algoritmilor fundamentali în prelucrarea datelor
Competența specifică vizată prioritar: 4.1. Elaborarea unui algoritm de rezolvare a unor probleme din aria curriculară a specializării
Legătura web către resursă: https://learningapps.org/36072260
Accesări: 86
Propunător: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)
Data validării: 11 iunie 2024
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.