Sarcina de lucru pentru elevi:
Cu ajutorul programului Padlet, realizați un studiu individual cu titlul „Parcursul romanului în literatura română”. Veți ilustra stadiile de dezvoltare ale romanului prin punerea în evidență a unor romane inovatoare pentru gen din cele studiate de voi, se vor accepta și alte titluri decât cele studiate. Se va preciza câteva date biografice pentru fiecare autor, facultativ poza autorului sau a semnăturii acestuia, trăsături ale scrisului fiecărui romancier și, mai ales, trăsăturile care au dus la dezvoltarea genului romanului, date despre contextul literar, istoric și influențe literare.
Următorul pas este să folosiți aplicația Wordle(http://www.wordle.net/) pentru realizarea unui ciorchine de titluri de romane românești considerate de voi semnificative, fără să vă lăsați influențați de canon, fără să menționați autorii acestora, recomandat este să utilizați cât mai multe titluri și din toate perioadele literare, iar realizarea ciorchinelui să urmeze o cronologie, baza ciorchinelui să corespundă începutului romanului românesc.
În pagina de lucru a clasei din aplicația Padlet, introduceți linkurile către studiul virtual creat și către ciorchinele de titluri de romane, astfel încât colegii să caute să afle autorii romanelor.
Timp de lucru: 3 săptămâni
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să analizeze critic informațiile găsite pe internet pentru alegerea momentelor semnificative pentru parcursul romanului românesc;
Să prezinte unei audiențe informații relevante temei date;
Să facă apel la cunoștințele dobândite de-a lungul anilor de studiu cu scopul realizării unei sinteze relevante pentru tema pusă la dispoziție;
Să exprime un punct de vedere referitor la momentele cheie ale genului;
Să încadreze corect un roman într-un curent literar.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au ca sarcină de lucru realizarea unui studiu virtual cu tema „Parcursul romanului în literatura română, utilizând aplicația Padlet. Elevii trebuie să discute despre momentele semnificative pentru dezvoltarea genului, corelând cu romanele studiate deja sau făcând apel la alte romane decât cele studiate. Mai apoi vor realiza un ciorchine de titluri de romane, fără să menționeze autorii acestora în aplicația Wordle, ulterior colegii lor vor încerca să afle autorii romanelor. Linkurile vor fi inserate în pagina de lucru a clasei, din aplicația Padlet.
Accesări: 852
Contribuitor: Georgiana Marilena Popa - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a XII-a
Alte activități care utilizează: Wordle Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.