Sarcina de lucru pentru elevi:
Pentru această activitate, va trebui să lucrați grupați în șase echipe. Fiecare grupă îşi va alege un lider care să coordoneze activitatea.
Sarcina de lucru constă în analiza constructiv-estetică a unui produs de îmbrăcăminte. Pentru a vedea modelul de analizat intrați pe avizierul virtual al clasei pe care l-am creat folosind aplicația Padlet (https://padlet.com/andrei_doina39/u9uei371lg91). Aici veți găsi postate, pe 6 coloane, produsele repartizate fiecărei grupe. Modele sunt reprezentate grafic sub formă de schiță, în vedere frontală, aspect față și spate.
Rezolvați următoarele cerințe:
1. Analizați structural produsul şi identificaţi elementele componente. Grupaţi elementele identificate în elemente obligatorii/de bază care dau tipul produsului și elemente suplimentare/facultative care individualizează modelul.
2. Caracterizaţi forma exterioară a produsului, precizând următoarele particularităţi: tipul croielii, silueta, grupa de purtători (conformație, mărimi, talie) pentru care se recomandă modelul, grupa de materii prime din care este constituit (natură, grosime, drapaj), caracteristicile componentelor structurale.
Utilizați butonul „Add post to this column” pentru fiecare nouă postare. Fiecare grupă trebuie să realizeze câte șase postări cu următoarele titluri: Elemente componente, Croiala, Silueta, Grupa de purtători, Grupa de materii prime, Descrierea constructiv-estetică.
Lucrați împreună cu colegii de echipă și implicați-vă în mod egal în realizarea sarcinii!
La final, reprezentantul fiecărei grupe va prezenta rezolvarea acestor sarcini în fața clasei.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să analizeze structural modelele în vederea identificării elementelor de produs;
Să identifice tipul de croială și siluetă al modelelor produselor de îmbrăcăminte;
Să selecteze materialul de bază conform cerinţelor ergonomice, estetice şi economice impuse de destinaţia concretă de utilizare a produsului;
Să descrie constructiv-estetic produsele cu sprijin pe umeri/în talie, prin prezentarea particularităților componentelor structurale în funcţie de model.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Echipele de elevi se vor forma cu ajutorul biletelor de diferite culori: echipa 1 (roz), echipa 2 (verde), echipa 3 (portocaliu), echipa 4 (galben), echipa 5 (albastru) şi echipa 6 (roșu). Cele șase modele de analizat diferă între ele prin: tipul produsului (echipa 1 – pardesiu pentru femei, echipa 2 – rochie pentru femei, echipa 3 – fustă pentru femei, echipa 4 – jachetă pentru bărbaţi, echipa 5 – cămașă pentru bărbați, echipa 6 – pantaloni pentru bărbați), complexitatea sa, numărul de elemente/ repere din structură, particularităţile de sortiment şi de model. Fiecare echipă va studia modelul repartizat în Padlet, prin identificarea şi caracterizarea elementelor componente, precizarea tipului de croială, a siluetei, a grupei de conformație, precum și a grupei de materii prime ce au caracteristici similare și sunt adecvate pentru confecționarea produsului. După realizarea sarcinii, câte un reprezentant din fiecare echipă va prezenta în faţa clasei analiza efectuată pentru discutarea și evaluarea acesteia. Lucrul în echipă are avantajul de a-i încuraja pe elevi să lucreze împreună, să se autodepășească, să facă schimb de experiență și cunoștințe, să fie mai comunicativi și pregătiți să pună în aplicare cele învățate. Elevii își dezvoltă abilitățile de comunicare, negociere, gândire critică și rezolvare de probleme.
Accesări: 1.226
Contribuitor: Doina Andrei - Liceul Tehnologic Special pentru Copii cu Deficiențe Auditive Buzău (2020)
Alte activități pentru: Discipline tehnice Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.