Sarcina de lucru pentru elevi:
Dragi elevi, aveți o misiune creativă de realizat acasă! Veți crea un poster digital în care să spuneți o poveste scurtă inventată de voi.
Pasul 1: Gândiți-vă la o poveste simplă și scurtă, de 4-5 propoziții. Puteți să vă imaginați o aventură cu un personaj preferat sau o întâmplare de zi cu zi.
Pasul 2: Scrieți povestea pe hârtie, apoi verificați dacă fiecare parte (început, mijloc și sfârșit) este clară și logică.
Pasul 3: Deschideți o aplicație digitală pe care o aveți acasă, cum ar fi Canva, Paint sau StoryJumper. Folosiți această aplicație pentru a crea un poster care să ilustreze povestea voastră. Adăugați imagini, desene sau elemente grafice care să completeze textul.
Pasul 4: Integrați povestea scrisă în poster, asigurându-vă că textul și imaginile sunt așezate într-un mod atractiv și clar.
Pasul 5: După ce ați terminat posterul, salvați-l și trimiteți-l pe e-mail către mine (sau încărcați-l pe platforma școlară) până la sfârșitul săptămânii.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
O1: Să creeze o scurtă poveste de 4-5 propoziții, respectând structura narativă simplă (introducere, cuprins, încheiere).
O2: Să ilustreze povestea utilizând o aplicație simplă de desen sau colaj digital (de exemplu, Canva, StoryJumper sau Paint).
O3: Să integreze textul și imaginile într-un poster digital, demonstrând o înțelegere a modului în care imaginile și cuvintele lucrează împreună pentru a transmite un mesaj.
O4: Să prezinte lucrarea finală colegilor, explicând povestea și alegerile artistice făcute.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor lucra individual acasă, începând cu crearea unei scurte povești pe care o vor scrie și verifica pe hârtie. După ce povestea este finalizată, vor folosi o aplicație digitală simplă pentru a crea un poster care să includă atât textul, cât și imagini reprezentative. Elevii sunt încurajați să exploreze creativitatea lor în utilizarea culorilor, formelor și elementelor vizuale pentru a aduce povestea la viață. La final, fiecare elev va trimite lucrarea pentru a fi evaluată și discutată în clasă. Această activitate le permite elevilor să-și dezvolte abilitățile de scriere creativă și să exploreze noile tehnologii într-un mod care le stimulează imaginația. Crearea unui poster digital îi ajută să înțeleagă cum textul și imaginile pot lucra împreună pentru a comunica idei, promovând gândirea vizuală și capacitatea de a organiza informația într-un mod clar și atractiv. În plus, această sarcină contribuie la dezvoltarea competențelor digitale esențiale, cum ar fi utilizarea aplicațiilor de bază pentru producerea de conținut digital. De asemenea, oferă o oportunitate de a prezenta și explica munca proprie, întărind încrederea în sine și abilitățile de comunicare.
Accesări: 214
Contribuitor: Claudia Bîrgăoanu - Școala Gimnazială Iordache Cantacuzino, Pașcani (Iaşi) (2024)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a II-a
Alte activități care utilizează: StoryJumper Microsoft Paint Canva Calameo Book Creator
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.