Sarcina de lucru pentru elevi:
Această activitate se va desfășura în perechi, în două etape, la distanță de cel puțin o zi.
Etapa 1:
Folosind expresiile temporale „Aujourd’hui”, „Hier”, „Demain”, „La semaine derniere”, „Le lundi prochain”, „Dans trois ans”, „En ce moment”, „Maintenant”, „Il y a un mois” și timpuri verbale corespunzătoare, formulați nouă propoziții în care să imaginați diverse activități pe care sa vi le atribuiți, după modelul:
Aujourd’hui, je cueille des fleurs.
Creați o linie cronologică (având drept titlu prenumele vostru), utilizând instrumentul web Timetoast (timetoast.com) și folosind date calendaristice reale, raportate la ziua în care realizați activitatea. Adăugați fiecare propoziție drept titlu la câte o rubrica „add event”, având grijă să completați data corespunzătoare și, pentru a înfrumuseța prezentarea, o imagine de pe unul din site-urile gratuite: https://unsplash.com sau https://pixabay.com. Trimiteți coechipierului linkul public al acestei linii cronologice.
Etapa a 2-a (se va realiza la distanță de cel puțin o zi după etapa 1):
Folosind un verb introductiv din seria affirmer, expliquer, dire, declarer, repondre, repliquer, ajouter, penser, remarquer, soutenir, savoir, ignorer etc., la passé composé, urmat de „que”, transformați cele nouă propoziții ale coechipierului vostru. Veți „vorbi” în numele vostru și veți face referire la coechipier, folosind următoarele expresii temporale, „le lundi suivant”, „trois ans plus tard”, „à ce moment-là”, „alors”, „un mois auparavant”, „ce jour-là”, „la veille”, „le lendemain”, „la semaine precedante”, după modelul:
J’ai pensé que ce jour-là, ……(numele coechipierului) cueillait des fleurs.
(Veți folosi același verb introductiv în cel mult două propoziții).
Adăugați cele nouă fraze obținute, împreună cu linkul coechipierului, într-o singură fereastră a padletului special creat de profesorul de limba franceză pentru aceasta activitate.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să utilizeze corect expresiile temporale corespunzătoare discursului direct și discursului indirect
Să folosească o gama variata de verbe care introduc discursul indirect
Să asocieze timpuri verbale cu expresiile temporale corespunzătoare
Sa transforme discursul direct în discurs indirect
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor reciti regulile din manual sau din caietul de clasă. Vor formula nouă propoziții. Își vor crea un cont gratuit pe https://www.timetoast.com/ . Vor crea un timeline in care vor introduce cele nouă propoziții, fiecare constituind un alt „event”, asociindu-le datele calendaristice impuse de expresiile temporale (cu o zi, o săptămână, o lună în urmă, peste o zi, lunea următoare, peste trei ani sau în aceeași zi) și câte o imagine. Linkul va fi trimis coechipierului dinainte stabilit. Elevii vor transforma propozițiile partenerilor cel mai devreme a doua zi pentru ca acțiunile sa fie înțelese în mod real ca fiind relatate de partener în trecut. Vor folosi timpurile verbale corespunzătoare, pentru a realiza concordanta timpurilor. Fiecare elev va trece în rubrica sa din Padlet atât propriile fraze, cât și linkul partenerului. Temele se vor discuta în clasă.
Accesări: 1.655
Contribuitor: Cornelia Todor - Colegiul Național Lucian Blaga, Sebeș (Alba) (2020)
Alte activități pentru: Limba franceză Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: Timetoast Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.