Sarcina de lucru pentru elevi:
Această activitate are o componentă de realizare grafică a unui circuit electric, pe platforma PhET-Colorado, și o componentă de realizare fizică.
Folosind platforma Circuit Construction Kit: DC – Virtual Lab (colorado.edu):
1. Construiți circuitul din imagine (se pune la dispoziția elevilor o imagine de circuit electric cu rezistoare, surse de tensiune continuă și desigur întrerupătoare dispuse în două ochiuri de rețea/conform legilor lui Kirchhoff)
2. Măsurați, folosind aparatele de măsură, intensitățile curenților din ochiurile de rețea.
3. În paralel, calculați aceste valori ale intensităților de curent folosind legile lui Kirchhoff, iar după scrierea ecuațiilor folosiți metoda lui Cramer de calcul a celor trei necunoscute.
4.Verificați dacă prin cele două metode ați obținut aceleași valori.
Nu uitați să întrebați colegul de bancă si să colaborați pentru a realiza circuitul într-un mod mai plăcut.
Veți recapitula capitolul de matrici și determinanți, sisteme de ecuații cu ajutorul metodei lui Cramer de la algebra de clasa a XI-a, arătând că are obiectivitate această metodă.
Nu uitați să verificați fiecare pas realizat atât în caiet, cât și pe platformă. După ce ați terminat faceți un printscreen la circuitul de pe platformă, photo la caietul unde ați lucrat calculând clasic și dacă ați făcut circuitul funcționabil realizați un mic filmuleț. Toate acestea trimiteti-l pe Adservio la activități realizate în clasă, acolo veți primi notă.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Obiective operaționale:
– Elevul trebuie să știe a defini elementele componente ale circuitului,
– Trebuie să identifice aparatele de măsură folosite în calculul valorilor cerute,
– Trebuie să știe a verifica rezultatele obținute prin cele două metode/ eventual trei metode: teoretic folosind caietul, platforma phet colorado folosind platforma digitală, circuitul realizat fizic cu rezistențe, surse și aparate de măsură.
Până la finalul activității, elevii vor fi capabili a realiza circuitul grafic, pe platforma digitală și fizic utilizând elementele componente puse la dispoziție. Vor face măsurători și vor compara mărimile obținute prin calcule matematice din grafic și cu metoda matematică, prin platformă cu afișajul de față și cu aparatele de măsură cu ajutorul circuitului fizic. Eroarea nu trebuie să fie mai mare de câteva procente.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor accesa resursa de la PhET Colorado, la adresa https://phet.colorado.edu/sims/html/circuit-construction-kit-dc-virtual-lab/latest/circuit-construction-kit-dc-virtual-lab_en.html, și vor rezolva problema/ sarcina de lucru într-un timp de două ore de laborator. Pe parcurs și la final, vor verifica lucrările altor elevi/ colegi. În caz de eventuale greșeli, le vor rezolva împreună. Activitatea se desfășoară într-o atmosferă de colaborare.
Accesări: 95
Alte activități pentru: Fizică Clasa a XII-a
Alte activități care utilizează: simulări Colorado PhET Adservio
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.