Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizarea unui proiect pe grupe după metoda Inteligențele Multiple (IM)
Pentru realizarea proiectului, veți lucra în diferite centre de învăţare. Opţiunile vă aparțin. Fiecare centru se centrează pe o dominantă de inteligenţă. Ce se va întâmplă în fiecare centru?
• În Centrul de Marketing, se realizează ilustrarea diferitelor tipuri de asigurări folosindu-se materiale ilustrative diverse – pliante, fluturaşi, broşuri,etc
• În Centrul Oamenilor de Ştiinţă, grupul lucrează cu concepte cu privire la asigurări: informații de interes din legislația din domeniul asigurărilor, clasificarea asigurărilor în România conform legii 237/2015, elementele asigurării, franşiza, suma asigurată, prima de asigurare, după care are de rezolvat probleme cu acest specific.
• În Centrul Oamenilor de Cultură, elevii au de studiat pe această tema asigurărilor la diferite societăţi de asigurări în vederea elaborării unui eseu , a creării unei poezii, articol de ziar,etc.
• În Centrul Muzical, se poate desfăşura o activitate de ilustrare a sunetelor şi ritmurilor asociate cu diferitele tipuri de asigurări, prezentări PPT cu fundal muzical asociat
• În Centrul de Artă, se ilustrează prin desen şi culori diferite informaţii importante despre asigurări – planşe, pliante, fluturași
• În Centrul Comunitar, se discută o grilă de întrebări despre tipuri de asigurări asociate cu diferiţi asiguratori şi se negociază răspunsuri comune , se poate realiza o mini-dezbare cu avantajele şi dezavantajele diferitelor tipuri de asigurări
• În Centrul Solitarilor, individual se scrie un eseu creativ pornind de la textul: “Se spune ca fiecare dintre noi va trai de 3 ori cate 20 ani plus inca 10. In total 70, adica 10 ani pentru fiecare zi a saptamanii. Luni te nasti si te duci la scoala, marti termini educatia si incepi cariera, miercuri iti intemeiezi o familie, joi ai succes, copiii cresc. Este joi dupa amiaza si trebuie sa-ti faci o asigurare de viata, iar tu spui ca trebuie sa-ti iei liber pentru wekeend.” Sursa ING
• În Centrul Naturaliştilor, se realizează un proiect de cercetare prvind modalităţile de prevenire a producerii riscurilor obiective( inundaţii, incedii, alunecari de teren etc) , în vederea ocrotirii mediului înconjurător .
Timp de lucru: 2 săptămâni.
Realizați un avizier virtual la nivelul grupei cu titlul centrului utilizând Padlet (https://padlet.com). Fiecare grupă va putea folosi texte, fotografii sugestive, imagini, articole, clipuri video reprezentând temele date, iar un reprezentant desemnat de comun acord și prin consultare cu ceilalți membri organizează informațiile.
La finalul perioadei, un reprezentant al fiecărei echipe va trimite linkul la avizierul creat de echipă către celelalte grupe, pentru a fi consultate și către profesor pentru a putea fi evaluate prin acordarea de puncte .
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să recunoască diferitele criterii de clasificare a asigurărilor
Să descrie tipurile de asigurări grupate după diferite criterii
Să identifice particularități ale asigurărilor în funcție de criteriul de clasificare
Să prezinte modalitățile concrete de prevenire a producerii riscurilor obiective
Să aprecieze importanța încheierii unei asigurări
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au ca temă realizarea de aviziere online, folosind aplicația Padlet, cu titlurile date, respectiv denumirile centrelor. Aceștia trebuie să identifice informații în mediul online și în materia predată, noţiuni ale temelor date și să le noteze în avizier, împreună cu fotografii sugestive, imagini, articole, clipuri video etc. În acest mod, se vor consolida cunoștințele predate. Fiind un avizier pe care îl realizează în colaborare, elevii fiecărei grupe vor schimba idei și vor argumenta valoarea resurselor pentru prezentarea temei date - exersând capacități de comunicare, negociere, dezvoltarea imaginației, a spiritului critic şi a capacității de a-şi exprima propria opinie, sinteză, rezolvare de probleme. De asemenea, vor putea consulta și ce au făcut celelalte echipe, apreciind activitatea acestora, exersând capacități de tip analiză și gândire critică .
Accesări: 1.155
Contribuitor: Cristina Zamciuc - Colegiul Economic Octav Onicescu, Botoșani (2020)
Alte activități pentru: Economie Clasa a XII-a
Alte activități care utilizează: vision board Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.