Sarcina de lucru pentru elevi:
În grupe de 3 elevi, realizați o clasificare a funcțiilor sintactice ale substantivului determinate de cazurile acestuia (subiect, complement direct, complement indirect, complemente circumstanţiale de de loc, de timp, de mod, atribut substantival genitival, prepoziţional, apoziţional).
Utilizați aplicația Bubbl.us, concepută pentru realizarea unor hărți conceptuale online. Pentru a efectua cât mai bine această sarcină, respectați următoarele cerințe:
☻În caseta mare, din plan orizontal, scrieți CAZ, apoi creați o căsuță necesară pentru fiecare caz, selectând culori diferite!
☻După ce ați enumerat cazurile, pentru fiecare dintre acestea, realizați câte o căsuță specifică unei funcții sintactice!
☻Exemplificați fiecare funcție sintactică creând o altă căsuță!
☻Pentru fiecare caz și fiecare funcție sintactică utilizați culori diferite!
☻Realizați o schemă care să fie poziționată în mod corect!
Toate schemele care cuprind întreaga clasificare a cazurilor și a funcțiilor sintactice vor fi notate în același mod, deși schema va fi diferită.
Vom alege împreună cele mai interesante scheme pentru a le adăuga la avizierul virtual al clasei, folosind aplicația Padlet.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
a) Cognitive:
O1. Să enumere cele 5 cazuri ale substantivului.
O2. Să ilustreze funcțiile sintactice specifice fiecărui caz și să le exemplifice.
b) Afective:
O1. Să manifeste spirit de colegialitate și cooperare în cadrul echipei.
O2. Să participe cu interes la activitate.
c) Psihomotorii:
O1. Să utilizeze în mod corect aplicațiile sugerate pentru a realiza schema așa cum le-a fost precizat.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au ca sarcină de lucru realizarea unei scheme care să cuprindă cazurile substantivului și funcțiile sintactice specifice. Trebuie să urmărească anumite cerințe și să dea dovadă de bună cunoaștere a părții de vorbire. Pot rezolva această schemă pornind de la exemple și nu de la o enumerare a cazurilor. Alegerea lor va conta atâta timp cât schema va fi una corectă. Cele mai bune scheme vor fi premiate prin includerea lor la avizierul virtual al clasei, unde pot fi văzute de toți elevii.
Accesări: 1.649
Contribuitor: Larisa-Florentina Nicolaie - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Padlet Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.