Sarcina de lucru pentru elevi:
Elevii vor utiliza o aplicație interactivă pentru învățarea literelor și vor crea cuvinte simple pornind de la imagini. La final, vor realiza un desen digital al unui obiect al cărui nume îl pot scrie folosind literele învățate.
1. Explorarea literelor:
Accesarea aplicației: Elevii vor deschide aplicația indicată (ex.: ABC Kids sau Starfall ABCs) pe o tabletă, un laptop sau un calculator.
Interacțiunea cu literele: Vor asculta sunetul fiecărei litere și vor urmări asocierile între litere și imagini (ex.: „A” – apă, „B” – brad).
Progres individual: Fiecare elev va finaliza cel puțin 5 litere, urmând să le recunoască vizual și să înțeleagă cum sună fiecare.
2. Formarea cuvintelor:
Accesarea jocului interactiv: Elevii vor deschide platforma (de exemplu, Wordwall sau LearningApps) unde li se vor afișa imagini cu obiecte (ex.: măr, floare, casă).
Alegeri corecte: Elevii vor trage cu mouse-ul sau vor selecta pe ecran literele potrivite pentru a forma cuvintele indicate de imagini.
Ex.: Imaginea unui măr -> elevii vor alege literele „M”, „Ă” și „R”.
Feedback în timp real: Aplicația va semnala dacă răspunsul este corect, iar elevii pot încerca din nou dacă greșesc.
Finalizare: Elevii vor forma 3-5 cuvinte, consolidând astfel relația dintre sunet, literă și cuvânt.
3. Crearea desenului digital:
Accesarea aplicației de desen: Elevii vor utiliza aplicația Paint sau Sketchpad pentru a crea un desen.
Realizarea desenului: Vor reprezenta digital unul dintre obiectele pentru care au format un cuvânt (ex.: „floare” -> desenul unei flori).
Scrierea denumirii: La final, elevii vor adăuga denumirea desenului (ex.: „FLOARE”) folosind litere mari, colorate, utilizând funcția de text a aplicației.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Cognitive:
Să recunoască literele alfabetului și să le asocieze cu sunetele corespunzătoare.
Să formeze cuvinte simple pornind de la imagini.
Afective:
Să manifeste curiozitate și interes față de activitățile interactive cu ajutorul tehnologiei.
Să participe activ și cu entuziasm la realizarea sarcinilor.
Psihomotorii:
Să utilizeze aplicațiile digitale pentru a selecta litere și a desena un obiect.
Să scrie literele pe tastatură sau să le selecteze pe ecran.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Interes activ: Elevii se vor angaja în activitate cu curiozitate și entuziasm, fiind motivați de elementele vizuale și interactive. Participare autonomă: Vor rezolva sarcina cu minimă intervenție a adultului, datorită ghidării oferite de aplicațiile utilizate. Progres treptat: Elevii vor recunoaște mai bine literele alfabetului și vor fi capabili să le utilizeze pentru formarea unor cuvinte simple. Creativitate: Desenele realizate vor reflecta imaginația fiecărui elev, iar culorile și detaliile utilizate vor arăta implicarea lor în activitate.
Accesări: 17
Contribuitor: Anca Deteșan - Școala Gimnazială Liviu Rebreanu, Târgu Mureș (2024)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa pregătitoare
Alte activități care utilizează: Wordwall Sketchpad Microsoft Paint LearningApps
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.