Sarcina de lucru pentru elevi:
Vă propun o provocare creativă: imaginați-vă că personajul vostru preferat dintr-o carte citită la școală sau la clubul „Floare de Lotus” are un cont pe o rețea de socializare (Instagram, TikTok, Facebook, YouTube). Oare ce ar posta el/ea acolo? Cum s-ar descrie? Ce gânduri sau imagini ar împărtăși cu lumea?
Sarcina voastră este să creați o postare digitală a personajului, care să reflecte felul său de a fi. Aveți la dispoziție două ore, iar la final le veți prezenta colegilor. Important este să fiți creativi, dar și atenți la felul în care personajul ar vorbi, cum s-ar comporta, ce valori ar transmite.
Aveți două opțiuni:
1. Realizați un colaj digital (în Canva, Google Slides sau alt program preferat) cu un text scurt (maximum 100 de cuvinte) scris din perspectiva personajului.
2. Sau creați o „pagină de profil” imaginară, cu poză, descriere, hashtaguri și comentarii posibile ale altor personaje.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
O.1. Să identifice trăsăturile unui personaj pe baza faptelor, vorbelor și atitudinilor sale.
O.2. Să redacteze texte expresive, cu respectarea normelor limbii literare.
O.3. Să utilizeze instrumente digitale pentru prezentarea conținuturilor într-o manieră creativă.
O.4. Să își exprime opinia argumentat în legătură cu acțiunile și deciziile unui personaj.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor lucra individual, având acces la laptopuri, tablete sau telefoane, sub îndrumarea bibliotecarului. Vor alege un personaj cunoscut și vor analiza comportamentul și trăsăturile acestuia, pentru a le transpune într-un format digital modern. Se încurajează folosirea aplicațiilor prietenoase vizual. • Elevii transpun lectura într-un mediu apropiat de universul lor digital, ceea ce le sporește implicarea. • Activitatea dezvoltă gândirea critică, empatia, exprimarea scrisă și creativitatea digitală. • Permite personalizarea relației cu lectura, iar rezultatele pot fi valorificate în cadrul clubului de lectură. • Încurajează reflecția asupra identității personajelor și asupra modului în care ne prezentăm sau ne ascundem în spațiul online.
Accesări: 23
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: YouTube TikTok Instagram Google Slides Facebook Canva
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.