Sarcina de lucru pentru elevi:
Pentru că am reușit să aprofundăm semnificația nuvelei Popa Tanda, tema voastră pentru acasă va fi să prezentați, cu ajutorul avizierului virtual – folosind aplicația Padlet – http://padlet.com:
- Personajele,
- Timpul și spațiul acțiunii,
- Elementele de structură narativă,
- Problema ce trebuie soluționată și
- Rezolvarea acesteia.
Când vă veți referi la personaje, aveți în vedere numele și statutul lor (felul personajului), precum și raporturile stabilite cu personajul principal. În sprijinul celor scrise, puteți să adăugați și un citat reprezentativ.
Pentru că în text veți regăsi repere spațiale și temporale pe care le veți cita, cred că acest aspect nu va ridica vreo problemă. În schimb, vă rog să fiți atenți la elementele de structură narativă, evidențiind sub formă de idei momentele subiectului, precum și la numeroasele întâmplări pe care le veți trece în ordine cronologică în desfășurarea acțiunii.
Problema ce trebuie soluționată va fi prezentată succint, apelând la fragmente relevante din text. Aceeași explicație este valabilă și pentru rezolvarea acesteia.
Titlul prezentării voastre va fi Popa Tanda, I. Slavici. La Descriere, veți specifica: Semnificațiile textului. Vă personalizați cum doriți prezentarea, alegându-vă o imagine sugestivă.
Nu uitați să copiați linkul prezentării voastre și să-l postați Padletul clasei.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să formuleze/ să producă mesaje care să indice înțelegerea semnificațiilor textului propus, folosind în mod adecvat cunoștințele despre text și categoriile gramaticale învățate
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii, familiarizați cu aplicația Padlet - http://padlet.com, vor crea prezentarea dată ca sarcină de lucru pentru acasă, respectând indicațiile primite și ținând cont de informațiile / cunoștințele asimilate în timpul lecțiilor. Prezentarea lor va fi atractivă și, deopotrivă, va oferi o imagine de ansamblu a semnificațiilor textului parcurs, padletul creat funcționând ca o oglindă integratoare a cunoștințelor, dar și a competențelor / abilităților digitale pe care le stăpânesc. Faptul că tema individuală va fi postată pe un avizier al clasei va permite accesarea prezentărilor colegilor, oferirea / primirea unui feedback intercolegial, precum și discutarea, împreună cu profesorul, a punctelor tari și slabe ale prezentărilor.
Accesări: 2.993
Contribuitor: Florentina Stoian - Școala Gimnazială Nr. 10 Petre Țuțea, Galați (Galați) (2020)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.