Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a VII-a >

Vocabularul. Mijloace de îmbogățire a vocabularului. Categorii semantice

Sarcina de lucru pentru elevi:

În această oră, vom recapitula noțiunile legate de vocabularul limbii române, mijloacele de îmbogățire a vocabularului, categorii semantice.

Voi cere elevilor să răspundă la câteva întrebări legate despre vocabular, apoi vom face o scurtă recapitulare a noțiunilor, toate acestea fiind realizate în Jamboard.

Sintetizarea acestor noțiuni se va face printr-un ciorchine, pe care elevii îl vor completa în aplicația Bubbl.us.

Vom discuta diferențele dintre câmp lexical-familie lexicală, apoi elevii vor fi rugați să deschidă documentul Mentimeter și să noteze cuvinte aparținând câmpului lexical al substantivului floare, apoi documentul Mentimeter în care să noteze cuvinte aparținând familiei lexicale a substantivului frunză.

Elevii sunt rugați să deschidă fișele colaborative, în funcție de decizia profesorului și să lucreze exercițiile notate pe acestea. La sfârșitul activității, un membru al fiecărei echipe va prezenta rezolvarea exercițiilor.

 

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

O1: să precizeze sensurile cuvintelor în funcție de context în texte-suport (corelare cu c.s. 4.1);
O2: să explice mijloacele de îmbogățire a vocabularului și a categoriilor semantice cerute în enunțurile date (corelare cu c.s. 4.1 și cu c.s. 4.5);
O3: să identifice cuvintele derivate și compuse în textele-suport (corelare cu c.s. 4.5);
O4: să sesizeze corectitudinea/incorectitudinea cuvintelor folosite în texte-suport (corelare cu c.s. 4.1);
O5: să utilizeze categoriile semantice în diverse enunțuri (corelare cu c.s. 4.2 și cu 4.3).

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor lucra în cea mai mare parte în colaborare, dar având în vedere că au și sarcini individuale, vor lucra combinat. Întreaga activitate se va face folosind resurse digitale, personale sau ale școlii (dispozitive de tip Chromebook, tablete, telefoane, tabla SMART).


Accesări: 9
Contribuitor: Daniela-Paraschiva Iana - Școala Gimnazială, Roșia (Sibiu) (2025)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: MindMup Mindmeister Mentimeter Jamboard Bubbl.us

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite