Sarcina de lucru pentru elevi:
Astăzi vom descoperi cum poate fi păstrat și reinterpretat un cântec tradițional românesc cu ajutorul tehnologiei! Ce veți face:
Ascultați două versiuni ale aceluiași cântec popular (ex. „Cine iubește și lasă”) – una în variantă tradițională, alta modernă (remix sau reinterpretare digitală).
Completați fișa digitală interactivă primită (Wordwall/ Forms/ Google Slides), răspunzând la întrebări despre:
- Instrumentele folosite;
- Tempo și ritm;
- Emoțiile transmise;
- Diferențele dintre cele două interpretări.
Lucrați apoi în perechi pentru a realiza o miniprezentare digitală (Canva sau Google Slides) cu titlul „Tradiție vs Tehnologie: cum sună patrimoniul în zilele noastre?”. În prezentare, veți include:
- Un scurt comentariu comparativ;
- O opinie personală;
- O idee de promovare a muzicii tradiționale cu ajutorul tehnologiei (ex: podcast, remix, vlog etc.).
Veți prezenta pe scurt proiectul în fața colegilor, iar cele mai bune idei le vom încărca pe Padletul clasei.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
să recunoască elemente ale cântecului tradițional românesc (structură, tematică, expresivitate);
să compare două interpretări muzicale ale aceluiași cântec (una tradițională, alta reinterpretată digital);
să folosească aplicații digitale pentru audiție, analiză și prezentare (YouTube, Wordwall, Canva, Mentimeter etc.);
să formuleze opinii personale argumentate cu privire la păstrarea și promovarea muzicii tradiționale în societatea actuală.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor lucra individual în prima parte (analiză auditivă ghidată), completând o fișă digitală interactivă pe baza a două înregistrări video/audio oferite de profesor. În partea a doua, vor lucra în perechi pentru a sintetiza ideile într-o prezentare digitală. Folosind platforme ușor accesibile (Canva, Google Slides, Padlet), vor colabora în timp real pentru a reda comparația muzicală într-un mod creativ și personal. Elevii vor avea acces la tablete, laptopuri sau propriile dispozitive, iar activitatea va fi susținută vizual cu ajutorul videoproiectorului sau tablei interactive.
Accesări: 10
Contribuitor: Ana-Maria Pavel - Liceul de Arte Victor Giuleanu, Râmnicu Vâlcea (2025)
Alte activități pentru: Educaţie muzicală Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Padlet Google Slides Google Sites Google Forms Canva
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.