Sarcina de lucru pentru elevi:
1. Subliniați verbele din propozițiile următoare si apoi alegeti tipul de actiune pe care o exprima acesta, dintre cele de mai jos:
a. Il est entré dans la salle quand le professeur écrivait au tableau.
b. Chaque été , j’allais à la mer.
O- actiune cu durata neprecizata in trecut, neincheiata la momentul producerii celeilalte actiuni
O- actiune repetata, obisnuita in trecut.
2. Mise en commun: Ce fel de actiuni exprima aceste verbe, ce tip de eveniment?
Profesorul le cere elevilor oral răspunsurile și explica celor ce au inteles gresit de ce acele raspunsuri sunt corecte.
– a intrat- actiune incheiata (passé composé),
– scria (imparfait) – actiune cu durata neprecizata in trecut, neîncheiata la
momentul producerii celeilalte acțiuni/ O actiune repetata, obișnuită în trecut (In fiecare vara eu mergeam la mare).
3. Care este regula de conjugare a verbelor la imperfect, după cum deduceți din frazele date?
4. Rappel : urmăriți video-ul ca sa va aduceți aminte cum se conjuga verbele in limba franceza, la timpul imperfect , în funcție de grupa căreia îi aparține verbul: youtube.com/watch?v=CJe9L0Rxj6A
5. Pentru a consolida acest timp verbal, veți avea de rezolvat câteva exerciții singuri:
– Căutați pe internet regulile de conjugare a verbelor la timpul prezent pentru a putea ști care e radicalul necesar pentru conjugarea la imperfect. (pot fi sub orice forma: filmuleț sau imagine). Utilizați, de asemenea, și dicționarul online sensagent.com, dacă sunt probleme de traducere a unor cuvinte.
Exercițiul 1: Completați spatiile libere conjugând verbele din paranteze la timpul imperfect:
Exercițiul 2: Conjugați verbele date în paranteză fie la prezent, fie la imperfect, în funcție de context sau de relatorul timpului (chaque année, pendant ) dacă e cazul.
Exercițiul 3: Corelați elementele din cele doua coloane pentru a forma fraze logice. Apoi traduceți-le.
6. Mise en commun: verificarea exercitiilor si corectarea lor
7. Ca temă pentru acasă, în echipă de doi elevi, pe un document colaborativ Google docs, povestiți într-un paragraf despre acțiunile pe care le făceați cu regularitate când aveați 5 ani. Utilizați cel putin 3 verbe conjugate la imperfect.
Début de la phrase: Lorsque j’avais 5 ans, ………..
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să deducă ce fel de acțiuni exprima imperfectul, analizând fraze-exemplu
Să enunțe, cu cuvinte proprii, regulile de conjugare la imperfect
Să conjuge verbele date în exerciții la imperfect, în proporție de 80%
Să aleagă în funcție de context dacă să conjuge un verb la imperfect sau la prezent pentru a ilustra tipul de acțiuni exprimate de timpul imperfect
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor observa cu ușurință diferențele dintre timpul prezent și timpul imperfect având la dispoziție internetul pentru a cauta informații pe care nu și le aduc aminte (de exemplu timpurile verbale) sau de care au nevoie (traduceri). Este posibil ca o astfel de lecție sa tina mai mult de o ora, depinzând de dexteritatea lor sau de conexiune sau device-uri.
Accesări: 1.615
Alte activități pentru: Limba franceză Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: YouTube Google Docs dicționare online
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.