Sarcina de lucru pentru elevi:
Intră pe avizierul virtual al clasei și rezolvă cerințele afișate, respectând instrucțiunile și utilizând resursele date. Pentru a accesa avizierul virtual, folosiți parola „învăț mereu”.
Cerințe :
1. Citiți cu atenție textul de mai jos și identificați substantivele.
„Lui Lucy i se făcu puțin frică, dar în același timp era foarte curioasă și supărată. Se uită peste umăr și acolo, între trunchiurile copacilor, văzu în continuare ușa deschisă a dulapului și chiar desluși preț de o clipă camera goală din care pornise în explorare. O luă mai departe prin pădure, cu zăpada scârțâindu-i sub picioare, spre cealaltă lumină.” ( C.S. Lewis, Cronicele din Narnia )
2. În echipe de câte trei, completați câte un tabel cu substantivele identificate la exercițiul 1, grupându-le în funcție de gen.
3. Vizionați cu atenție filmulețul „Heidi, fetița munților” și alcătuiți 5 propoziții cu substantive întâlnite în filmuleț. Postați rezolvarea acestui exercițiu în avizier, folosindu-vă de aplicația Padlet. (https://padlet.com )
4. Alcătuiți „un nor de cuvinte” cu toate substantivele pe care le-ați reținut din conversația celor două fetițe din filmuleț.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice substantivele dintr-un text la prima vedere
Să recunoască genurile substantivului
Să alcătuiască enunțuri cu categoriile gramaticale învățate
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
- Elevii vor avea la dispoziție două zile pentru a rezolva această temă. Nivelul exercițiilor pornește de la simplu și se îndreaptă spre dificil deoarece această temă este dată după prima oră la această lecție; lecție de reactualizare a cunoștințelor dobândite în anul școlar anterior. Mă aștept ca primul exercițiu să fie rezolvat corect de aproape toți elevii deoarece este cel mai facil și face apel la cunoștințe învățate și în clasa a IV-a. - 1. Primul exercițiu le cere elevilor să citească textul cu atenție și să identifice, prin subliniere, toate substantivele din text. Astfel, elevul dovedește faptul că știe să identifice această categorie gramaticală într-un text la prima vedere. - 2. Folosind documentele colaborative Google docs pregătite de profesor, elevii vor face un tabel cu trei coloane și îl vor completa cu substantivele identificate (în funcție de genul fiecăruia). Elevii dovedesc dacă cunosc genurile substantivului. În funcție de numărul elevilor care rezolvă corect acest exercițiu, îmi dau seama dacă trebuie să mai insist pe exerciții similare sau pot trece la următorul capitol. - 3. Acest exercițiu le cere să vizioneze un filmuleț de aproximativ 6 minute și apoi, în funcție de cât de atenți au fost,, vor alege 5 substantive din discuția celor două personaje. Cu aceste substantive vor alcătui enunțuri. Menționez că „Heidi, fetița munților” este lecția studiată anterior și prin intermediul acestui filmuleț fac trecerea de la lecția anterioară la lecția de zi/ nouă. - 4. Ultimul exercițiu le cere elevilor să alcătuiască un ,,nor de cuvinte” în care să introducă toate substantivele identificate in filmuleț. Ei vor accesa https://wordart.com. Prin acest exercițiu vor demonstra faptul că știu să folosească această aplicație, dar și că știu să identifice substantivele care apar în replicile personajelor. - Cu ajutorul acestor exerciții, elevii vor dovedi faptul că au înțeles lecția de zi, Substantivul, că au abilități de a folosi computerul și internetul și au înțeles cum se utilizează aplicațiile pe care eu le-am studiat în cadrul acestui curs.
Accesări: 1.002
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: Padlet Google Docs
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.