Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați un „avizier” virtual cu titlul „Fondatorii teoriei atomice”, folosind programul Lino (sau orice altă aplicație). Veți vorbi despre patru dintre pionierii fizicii atomice și teoriei cuantice; obligatoriu, cel puțin unul dintre aceștia va face parte din personalitățile la care s-a făcut referire în cadrul orelor de clasă. Veți scrie numele fiecăruia, veți adăuga o imagine sub care notați informații, o reprezentare despre momentul și locul unde s-a născut fiecare și o schemă a contribuției sale științifice majore (ex. Efectul fotoelectric extern sau deraierea Compton).
Dintre aceștia, alegeți cercetătorul a cărei contribuție v-a impresionat cel mai mult. Utilizând aplicația Wordle, realizați o casetă de text în interiorul căreia să inserați detalii matematice ce se pot deduce din una dintre teoriile expuse anterior, fără a numi creatorul sau teoria în sine.
În pagina de lucru a clasei voastre din aplicația Lino, veți insera linkul către „avizierul” virtual creat, precum și pe cel către textul reorganizat al formulării matematice, astfel încât colegii care îl vor citi să descopere cărui om de știință îi aparține teoria.
Timp de lucru: o săptămână
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să analizeze critic informațiile găsite pe internet în vederea realizării unei selecții semnificative de informații teoretice abstracte;
Să prezinte unei audiențe câteva informații esențiale despre opera științifică a patru cercetători în domeniu;
Să explice într-o manieră logică și cursivă conținutul lucrării cel puțin a unuia dintre personalitățile proeminente ale domeniului;
Să utilizeze modalități alternative de expresie pentru descrierea unui punct de vedere;
Să explice, în fața clasei, un exemplu mai detaliat al teoriei/legii fizico-chimice enunțate;
Să evidențieze implicațiile concrete istorice ale descoperirilor în domeniul chimiei.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor discuta despre 4 oameni de știință remarcabili care i-au impresionat. Vor trece numele fiecăruia, o imagine cu acesta și date personale precum locul și momentul nașterii și o schemă ușor inteligibilă a celei mai importante contribuții la teoria atomică a persoanei în cauză. De asemenea vor adăuga și câteva explicații teoretice suplimentare, atât în casetele text cât și prezentând exemple mai detaliate, cantitative și calitative ale fenomenelor discutate. Elevii își aleg apoi un singur cercetător şi, cu ajutorul aplicaţiei Wordle, realizează o casetă text, fără să adauge numele autorului lucrării sau numele fenomenului, astfel încât colegii vor fi puși să stabilească cărei teorii fizico-chimice îi aparțin deducțiile din aparatul matematic și implicit cărui autor. Aceste două linkuri vor fi inserate în pagina de lucru a clasei lor, din aplicaţia Lino, pentru a putea fi citite de toți colegii. La final, elevul va răspunde întrebărilor și nelămuririlor colegilor săi, pe baza noțiunilor înțelese de acesta.
Accesări: 733
Contribuitor: Andrei-Iulian Toma - Facultatea de Chimie (2020)
Alte activități pentru: Chimie Clasa a XII-a
Alte activități care utilizează: Wordle Lino
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.