Sarcina de lucru pentru elevi:
În clasă, folosind Random picker wheel, celor 24 de elevi împărțiți în echipe de câte 2 li se atribuie câte un animal acoperind toate cele 5 grupe principale studiate.
Ca temă pentru acasă, fiecare echipă are sarcina ca, folosind https://bubbl.us, să creeze o hartă conceptuală despre animalul atribuit. Aceasta trebuie să conțină obligatoriu datele esențiale despre mediul de viață, cum arată corpul lor, cum se deplasează, cum se hrănesc, cum se înmulțesc. Fiecare echipă are și libertatea de a adăuga fotografii, fișiere, linkuri, text. Hărțile urmează a fi prezentate colegilor la ora din săptămâna următoare.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să enumere grupele principale de animale
Să descrie particularitățile fiecărei grupe principale de animale
Să aprecieze (critic) valoarea unei informații în ansamblul de cunoștințe pe o temă dată din domeniul Științe ale naturii, în perspectiva elaborării unei prezentări sintetice
Să prezinte unei audiențe o temă din domeniul Științelor naturii, utilizând suporturi vizuale multimedia
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au ca temă realizarea unei hărți conceptuale despre un animal reprezentând principalele grupe de animale, folosind aplicația Bubbl.us. Aceștia trebuie să identifice în mediul online și în materia predată datele esențiale despre animalul atribuit, dar și curiozități, lucruri inedite, influențe asupra oamenilor/ influențe ale oamenilor asupra lor și să le noteze în schema aleasă, împreună cu fotografii sugestive, clipuri video/ audio, fișiere text. În acest mod, se vor consolida cunoștințele predate. Fiind o hartă pe care îl realizează în colaborare, elevii vor schimba idei și vor negocia valoarea unor resurse pentru prezentarea temei date - exersând capacități de comunicare, negociere, sinteză, rezolvare de probleme. De asemenea, în ora următoare, peste o săptămână, vor putea observa și ce au făcut celelalte echipe, apreciind activitatea acestora, exersând capacități de tip analiză și gândire critică.
Accesări: 1.077
Contribuitor: Adriana-Noxi Rotaru - Școala Gimnazială Grigore Moisil, Galați (Galați) (2020)
Alte activități pentru: Ştiinţe Clasa a III-a
Alte activități care utilizează: Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.