Sarcina de lucru pentru elevi:
[Temă: viața personală, stil de viață (shopping). Vocabular referitor la: cumpărături, reclame, tipuri de magazine, supermarket-uri. Tip de text: articol E.C.C : condiționale. Funcții comunicative: a oferi sfaturi, a face sugestii, a exprima satisfacția/ insatisfacția, a exprima păreri, a face comparații.]
Activitatea 1:
Va rog să-mi spuneți ce cuvinte va trec prin minte când auziți cuvântul „shopping?”
Priviți, acum, imaginile ilustrate și spuneți-mi, va rog, ce au ele în comun? Ce sentimente credeți că le încearcă pe persoanele din cele două imagini? (Un cuplu, doi tineri, fericiți, care tocmai au făcut multe cumpărături/ Un tânăr care își întoarce buzunarul pe dos, semn că e falit)
Activitatea 2:
În ce condiții preferați să mergeți la cumpărături? Singuri? Dacă da, de ce? Dacă nu, de ce nu? Sau însoțiți? Dacă da, de ce? Dacă nu, de ce nu?
Activitatea 3:
Cu ce asociați (în minte) cuvântul „shopaholic?” Ce alte tipuri de dependență cunoașteți? Va rog să va gândiți, pornind de la radicalul „addict”, (care, în sine, e un cuvânt cu sens, un substantiv) cum derivam, prin adăugare de sufixe, astfel încât să ajungem la diverse părți de vorbire – din nou, substantiv (dependență în sine); adjectiv – persoană dependență de../ ceva ori cineva care creează dependență.
Acum, va rog să va gândiți cum ați putea pune aceste cuvinte – addict/ addiction/ addictive/ addicted to – în context. Vă sugerez să folosim metoda cvintetului.
Activitatea 4:
Citiți, vă rog, următoarele propoziții (afirmații) și încercați să anticipați dacă acestea se vor dovedi adevărate sau false. De ce considerați că o afirmație, în opinia voastră, poate fi adevărată sau falsă?
Activitatea 5:
Haideți să citim ideile principale ale articolului „When Shopping Is a Problem” în vederea identificării unor neclarități în materie de vocabular!
Acum, după ce ne-am edificat în privința lor (a ideilor principale), vă rog să urmăriți câte un paragraf din textul articolului „When Shopping Is a Problem”. Fiecare paragraf urmărit poate fi și audiat de pe suport electronic. După fiecare paragraf ne oprim din urmărit, respectiv ascultat, pentru a identifica ideea principala a fiecăruia.
Ce cuvinte/ expresii cheie v-au ajutat la îndeplinirea acestei sarcini de lucru? (la identificarea ideilor principale)
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să anticipeze elementele de conținut ale unui text pe baza titlului/ unui stimul vizual;
Să ofere opinii pe tema data;
Să argumenteze o opinie;
Să formuleze ipoteze asupra unor noțiuni de vocabular;
Să identifice sensul global al unui text atât pe suport vizual, cât și auditiv;
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Activitatea 1 este una frontala; individual, elevii spun cuvinte în relație cu tema/subiectul. Eu, ca profesor, voi folosi metoda ciorchinelui. (pe tabla, în condiții normale, pe Zoom, in condiții de învățare online - aș folosi un nor de cuvinte). Activitatea 2 este frontala și pe perechi: individual, elevii oferă informații personale despre obiceiul dea face cumpărături și argumentează de ce merg la cumpărături singuri sau însoțiți. La un moment dat, după ce am auzit una, doua păreri, deleg sarcina de a adresa întrebările elevilor. În perechi, unul dintre elevi îl întreabă pe celalalt cum ii place să meargă la cumpărături (singur sau însoțit), iar elevul întrebat răspunde la întrebare și argumentează de ce i-ar plăcea să meargă singur/ însoțit la cumpărături sau de ce nu i-ar plăcea să meargă singur/ însoțit la cumpărături. Activitatea 3 este una frontala: elevii formulează ipoteze asupra sensului cuvântului "shopaholic", îl asociază cu tipuri de dependenta. Se formează familia de cuvinte pentru radicalul "addict", solicitându-se elevilor sa formeze propoziții cu diferitele părți de vorbire rezultate în urma formării familiei de cuvinte pentru "addict" - "addiction, addictive, be addicted to" sau, cu ajutorul metodei cvintet, pot sa le solicit elevilor să compună o poezioara formata din cinci versuri. (desigur, cvintetul va avea în compoziție familia de cuvinte pentru "addict"). Activitatea 4 este activitate frontala: elevii citesc propoziții și oferă răspunsuri anticipate. Profesorul solicita răspunsuri de la cât de multi elevi este posibil. E extrem de important să implicăm cât mai multi elevi (ideal ar fi pe toți) în activitățile propuse, iar interacțiunea să fie cât mai diversă: profesor-elev, elev-profesor, elev-elev. Activitatea 5 este activitate frontala: în timp ce audiază textul, elevii îl urmăresc și pe suport vizual. Pe măsură ce textul curge, pentru fiecare paragraf elevii vor alege ideea principala a acestuia. Le cer elevilor sa-mi spună care sunt cuvintele cheie identificate care i-au ajutat la îndeplinirea acestei sarcini de lucru.
Accesări: 949
Contribuitor: Minerva Ignat - Colegiul Tehnic de Aeronautică Henri Coandă (București) (2020)
Alte activități pentru: Limba engleză Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: manuale digitale dicționare online
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.