Sarcina de lucru pentru elevi:
În timpul orei de azi am discutat despre cele mai importante reguli de protecție în laboratorul chimie și ne-am adus aminte despre principalele ustensile de laborator. Ce aveți de realizat pentru ora următoare? Pe classroom.google veți primi ca sarcină de lucru un link cu un filmuleț de aproximativ 5 minute și 30 secunde. În timpul derulării acestuia vor apărea niște marcaje. Acestea sunt de 3 tipuri:
– întrebări cu un singur răspuns corect;deci veți indica/ marca răspunsul corect
– întrebări deschise; veți scrie răspunsul la acele întrebări ( nu vor fi mai mult de 2-3 rânduri scris)
– note/ informații utile pe care ar trebui să le rețineți.
Și nu uitați… trebuie să vizionați filmulețul pentru a vă realiza sarcinile (sunt 12 la număr din care 4 sunt informații). Acesta se va opri la fiecare sarcină și nu veți putea înainta până nu o rezolvați:
https://edpuzzle.com/media/5f0abf131a3d0c3f156c92bc
Tot pe classroom.google veți găsi și echipele de lucru.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să indice cel puțin 5 reguli de protecția muncii;
Să recunoască cel puțin 6 ustensile de laborator;
Să aplice practic cel puțin 3 reguli de protecția muncii utilizând ustensilele și aparatura de laborator;
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Am ales ca modalitate de rezolvare a temei propuse pentru acasă colaborarea, deoarece într-o clasă normală mulți elevi ”colaborează” la rezolvarea temelor...deci am anticipat acest lucru. Tema cuprinde 12 sarcini de lucru formate din întrebări cu un singur răspuns corect, întrebări cu răspunsuri deschise(tip eseu) și note/informații ale profesorului( aceastea sunt în număr de 4). Datorită varietății de sarcini am împărțit elevii în grupe de 4. Motivele sunt multiple și voi aminti câteva: - fiecare elev trebuie să rezolve măcar o sarcină; notițele profesorului sunt 4 - deci câte una de fiecare. Ce vor avea de făcut? Își vor alege notița informativă, o vor transcrie pe caiet și vor încerca să o dezvolte. Ei trebuie să noteze cel puțin încă o idee care ar decurge din informația profesorului. Asfel sunt sigură că au rezolvat singuri o sarcina! - în grup întotdeauna va exista elevul harnic și cel ”leneș”...deci munca trebuie împărțită în mod egal ca la final fiecare să beneficieze de actul învățării. -este o temă care utilizează instrumente digitale, iar copiii vor învăța să lucreze cu acele instrumente. Sarcinile de tip eseu au fost și ele împărțite în mod egal...câte una de fiecare copil, iar ultima o vor rezolva toți elevii din grupă. Sarcinile tip întrebare cu un singur răspuns vor fi rezolvate de toți elevii din grupă. Deci dacă recapitulăm fiecare elev are de rezolvat 6 sarcini din 12 și fiecare are de rezolvat toate tipurile de itemi existenți în temă.
Accesări: 1.027
Contribuitor: Gina Lili Hriscu - Școala Gimnazială Ion Simionescu, Iași (Iaşi) (2020)
Alte activități pentru: Chimie Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Google Classroom Edpuzzle
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.