Sarcina de lucru pentru elevi:
Dragi elevi, tema voastră pentru acasă constă în realizarea unei hărți mentale colaborative folosind Bubbl.us. Pentru aceasta, accesați linkul primit pentru harta colaborativă creată în Bubbl.us, care are ca titlu: «Les dangers d’Internet».
Fiecare dintre voi va adăuga 1-2 bule noi (noduri) în hartă. Fiecare bulă trebuie să conțină un cuvânt-cheie sau o expresie în franceză legată de un pericol real al internetului și o propoziție scurtă explicativă (ex: pourquoi ce danger est important / des conséquences).
Exemplu:
• Cyberdépendance – Elle peut entraîner l’isolement social.
• Vol de données personnelles – C’est dangereux pour notre vie privée.
Grupați bulele în funcție de tipul pericolului (psihologic, social, tehnologic etc.).
Evitați repetarea ideilor deja adăugate de colegi. Citiți ce au scris ceilalți înainte să contribuiți.
Vă mulțumesc. Succes!
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Să identifice concepte-cheie în limba franceză legate de riscurile utilizării internetului;
2. Să clasifice aceste riscuri în categorii relevante (ex: psihologice, sociale, tehnice etc.);
3. Să formuleze propoziții scurte explicative în limba franceză, utilizând structuri învățate;
4. Să colaboreze pentru crearea unui produs digital organizat logic și corect lingvistic.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Profesorul sau un elev desemnat va crea harta inițială pe Bubbl.us (cu bulă centrală: „Les dangers d’Internet”) și va partaja linkul editabil. Elevii vor colabora asincron, completând cu idei proprii, dezvoltând concepte deja postate și organizând vizual informațiile. Activitatea vizează producerea de mesaje scrise scurte, corecte și adecvate temei, dar și utilizarea vocabularului tematic (tehnologie, societate, pericole). Astfel de activități îi ajută pe elevi să-și organizeze vizual gândirea, să facă legături logice între concepte și să formuleze propoziții legate de tema lecției în L2. De asemenea, promovează colaborarea asincronă, învățarea activă și responsabilitatea în grup, stimulează gândirea de ordin superior: clasificare, analiză, sinteză, iar învățarea devine interactivă și motivantă, într-un format atractiv.
Accesări: 7
Alte activități pentru: Limba franceză Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Miro Mindomo MindMup Mindmeister Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.