Sarcina de lucru pentru elevi:
1. Accesați cele trei pagini recomandate în timpul orei (pe tema Iarna):
1.1 Realizați o sinteză de un paragraf în care să prezentați, pe scurt, adjectivul (definiție) și pregătiți un avatar Voki care să o redea;
1.2 Veți avea următoarele poezii în vedere, ale scriitorului George Coșbuc: Miezul iernii, Gerul, Iarna, Viscolul și Sania. Accesați programul Wikispaces și notați, pe caiete, care sunt cuvintele (adjectivele) care predomină în aceste cinci creații literare.
1.3 Accesați programul Kahoot și răspundeți (cât mai repede) cerințelor formulate. N.B. Toți elevii vor rezolva cerința în același timp. Câștigătorul va primi nota 10!
Mult succes! Concentrați-vă!
2. Trimiteți link-urile pe grupul de discuții.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să definească adjectivul
Să recunoască adjectivul dintre alte părţi de vorbire
Să asocieze adjective unor substantive
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Modul în care elevii vor rezolva sarcina de lucru: Elevii au primit o temă individuală de pregătit acasă. (O parte a temei se poate realiza în clasă, în funcție de condiții.) Ei vor accesa resursele online recomandate de către profesor. Elevii conștiincioși ai clasei a VII-a A iau notițe și sintetizează ceea ce cred că este mai important. În continuare, se vor autentifica în propriul cont voki.com în care vor crea un avatar care să conțină informația elaborată de ei. Apoi, vor trimite tema colegilor din clasă, postând link-ul la propriul Voki în grupul de discuții utilizat pentru disciplina Limba și literatura română. Următorul pas vizează cinci poezii ale scriitorului George Coșbuc. Elevii vor cauta poeziile pe internet și le vor încărca în acest program. Astfel, aceștia vor remarca în mod special tema poeziilor, câmpul lexical, dar nu în ultimul rând, adjectivele care apar frecvent în aceste versuri. Cu siguranță îi va amuza forma acestor adjective. Conștiincioși, ei vor nota adjectivele respective pe caiet. În ultimul rând, elevii se vor pune de acord când să se logheze și, implicit, să rezolve ultima cerință a temei pentru acasă. Cerințele vor fi de tipul: Asociați cel mai potrivit adjectiv substantivului seară/ fată/ copilărie etc. La următoarea oră de limba și literatura română, doamna profesoară va prezenta câteva exemple de teme (în funcție de ce și-a propus să rezolve în această oră și cât îi permite timpul) realizate cu mult interes din partea elevilor.
Accesări: 1.039
Contribuitor: Alexandra-Elena Ion - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Wikispaces Voki Kahoot
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.