Sarcina de lucru pentru elevi:
Individual:
Identificați fiecare parte de vorbire selectând și accesând linkul următor: learningapps.org/watch?v=pgwtvdrbt20.
În perechi:
1. Completați rebusul accesând linkul următor, pentru a afla ce folosim pentru o exprimare mai frumoasă: learningapps.org/watch?v=p9jaqtk9320.
2. Găsiți însușiri substantivelor accesând următorul link: learningapps.org/watch?v=paoan2rq520
Pe grupe:
Rezolvați cerințele din jocul trivia learningapps.org/watch?v=pet650irt20. Câștigătoare va fi echipa ce termină prima corect.
Ascultă ce spune următorul avatar (voki.com/site/pickup?scid=16626098&chsm=f4a3ad1f58c4f32b0b1ec18f6815be94), recunoaște personajul, selectează adjectivele. Împărțiți în 3 grupe, realizați pentru fiecare adjectiv câte o hartă conceptuală (Prima grupă – primul adjectiv, a II-a grupă- al II-lea adjectiv, a III-a grupă- al III-lea adjectiv) punându-i un substantiv potrivit, scrie-i numărul, genul, un cuvânt cu sens asemănător, cu sens opus, transformă-l în substantiv, ca în modelul următor: go.bubbl.us/a7efbc/3a98?/ADJECTIV.
Hărțile conceptuale le veți posta pe următorul padlet: padlet.com/ripanrodica624/94s5x6tpqp28poq3, apoi construiți propoziții cu adjectivele respective, punându-le în poziție inițială, mediană, finală.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să recunoască părțile de vorbire conform indiciilor date;
Să identifice adjectivele;
Să grupeze adjectivele în funcție de ceea ce denumesc ele;
Să asocieze fiecărui substantiv adjectivul potrivit;
Să realizeze acordul adjectivelor cu substantivele pe care le însoțesc;
Să găsească adjective cu același sens/ sens diferit;
Să transforme adjectivele în substantive;
Să construiască propoziții punând adjectivele în poziție inițială, mediană, finală;
Să realizeze hărți conceptuale după criterii date.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Își reactualizează cunoștințele prin jocul propus, creat pe platforma ,,LearningApps.org”, în care vor trebui să identifice fiecare parte de vorbire. Sunt captați în a rezolva rebusul pentru a afla cum să-și îmbunătățească exprimarea, accesând linkul următor: https://learningapps.org/watch?v=p9jaqtk9320 . Grupează adjectivele, găsesc însuțiri potrivite substantivelor, rezolvă cerințele din jocul ,,Milionarii”. Ascultă ce spune următorul avatar (http://tinyurl.com/ybr6p7qq), recunosc personajul, selectează adjectivele, realizează pentru fiecare adjectiv câte o hartă conceptuală.(I grupă-I adjectiv, a II-a grupă- al II-lea adjectiv, a III-a grupă- al III-lea adjectiv) respectând indicațiile primite, ca în modelul:http://go.bubbl.us/a7efbc/3a98?/ADJECTIV . Hărțile conceptuale le postează pe următorul padlet: https://padlet.com/ripanrodica624/94s5x6tpqp28poq3, construiesc propoziții cu adjectivele potrivite
Accesări: 1.338
Contribuitor: Rodica Rîpan - Școala Gimnazială Iraclie Porumbescu, Frătăuții-Noi (Suceava) (2020)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a IV-a
Alte activități care utilizează: Padlet Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.