Sarcina de lucru pentru elevi:
1. Calculați și alegeți răspunsul corect:
5 + 3 = 6, 7, 8
10 – 2= 8, 7, 6
6 + 4 = 6, 10, 8
9 – 2 = 7, 8, 9
Dragi elevi, vă propun să efectuați o sarcină de lucru în clasă, cu ajutorul video-proiectorului. Acesta este un joc didactic ce conține exerciții de adunare și scădere cu numere în concentrul 0-10.
Un personaj dintr-o poveste cunoscută de voi vă roagă să îl sprijiniți să depășească o probă. Trebuie să îl ajutați să rezolve câteva exerciții de adunare și scădere cu numere de la 0 la 10. Veți calcula operațiile cu ajutorul obiectelor de sprijin, prin numărare, apoi veți selecta răspunsul pe care îl considerați că e corect. Dacă rezultatul este corect, personajul vă va felicita, dacă nu, vă va încuraja să mai încercați încă o data.
Exercițiile le veți scrie și voi pe caiete. Spor la lucru!
2. Probleme simple de adunare și scădere în concentrul 0-10
– Pe un raft sunt 5 cărți cu ilustrate, iar pe altul sunt 4 cărți cu povești. Câte cărți sunt în total pe cele două rafturi?
– Într-o librărie erau 10 jocuri Lego. S-au vândut 3 jocuri. Câte jocuri au rămas?
Vă propun două probleme care sunt interactive și vi le prezint cu ajutorul video-proiectorului pe tablă. Trebuie să rezolvați aceste probleme simple având materiale de sprijin, dacă e nevoie (bețișoare, numărătoare, degete etc.). Enunțul vi-l citesc eu. Trebuie să identificați cuvintele care sugerează operațiile corespunzătoare, să scrieți exercițiul și să îl rezolvați.
Dacă răspunsul este corect, veți fi aplaudați și felicitați, dacă nu, veți fi îndrumați să mai încercați.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să efectueze exerciții de adunare și scădere în concentrul 0-10, cu materiale de sprijin (bețișoare, numărătoare);
Să asocieze corect unei mulțimi de obiecte numărul corespunzător;
Să rezolve probleme simple cu numere naturale în concentrul 0-10, având suport vizual;
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor efectua fiecare exercițiu individual, apoi voi solicita unuia dintre ei să vină la laptop și să aleagă răspunsul pe care îl consideră corect. Dacă este corect, vom merge mai departe la exercițiul următor. Asemănător se procedează și la rezolvarea problemelor.
Accesări: 1.165
Contribuitor: Gianina Claudia Constantinescu - Școala Gimnazială Carmen Sylva, Iași (2020)
Alte activități pentru: Matematică și explorarea mediului Clasa pregătitoare
Alte activități care utilizează: Microsoft Powerpoint
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.