Sarcina de lucru pentru elevi:
Într-un fișier de tip ”Popplet” (aplicație pentru hartă conceptuală), scrieți proprietățile fizice și chimice ale alcoolilor. Apoi, pe baza acestora, precizați principalele utilizări ale alcoolilor.
La final, înscrieți linkul la Popplet-ul creat pe pagina clasei utilizată pentru Chimie (avizierul virtual creat în Lino la începutul anului școlar).
[Resursă omologată: rezoluția Ministerului Educației Naționale Nr. 36.645/I/11.10.2019]
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să coreleze structura alcoolilor cu proprietățile specifice;
Să indice proprietățile fizice și chimice ale metanolului, etanolului și glicerinei;
Să indice utilizările alcoolului metilic, etilic, glicerina;
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
În cadrul lecției de recapitulare a alcoolilor, elevii se vor organiza în grupe de câte doi. Fiecare grupă va accesa aplicația Popplet și își va crea propria hartă conceptuală, care va conține proprietățile alcoolilor. Apoi în dreptul casetei fiecărei proprietăți chimice, vor indica o utilizare ce reiese din proprietatea respectiva, însoțită de o imagine sugestivă. La terminarea activității, elevii vor distribui linkurile la propriile produse Popplet pe pagina clasei pentru Chimie, realizată în Lino. Evaluarea se va face frontal, în cerc deschis, prin discuții libere pe baza fișierelor lucrate.
Accesări: 2.212
Contribuitor: Mădălina Medeleanu - Facultatea de Chimie (2018)
Alte activități pentru: Chimie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Popplet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.