Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Tehnologii > Informatică > Clasa a IX-a >

Algoritmi. Reprezentarea algoritmilor

Sarcina de lucru pentru elevi:

Creați-vă un cont pe site-ul padlet.com și realizați un avizier de tip wall care să conțină următoarele informații:

1. un nor de cuvinte creat cu aplicația wordart (wordart.com) referitor la definiția și proprietățile algoritmilor;
2. un filmuleț care să prezinte aspecte precum: definirea algoritmului sau reprezentarea acestuia;
3. un exemplu de algoritm din viața cotidiană;
4. un algoritm din manual sau prezentat în clasă, reprezentat în pseudocod.

Săptămâna viitoare, veți prezenta avizierul colegilor și vom discuta despre elementele pe care le-ați folosit.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să definească noțiunea de algoritm și proprietățile acestora
Să dea exemple de algoritmi din viața cotidiană
Să identifice datele care intervin într-un algoritm
Să reprezinte în pseudocod un algoritm

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii își vor crea contul pe site-ul padlet.com și vor folosi opțiunile oferite de editor pentru a crea un avizier personalizat. După ce au stabilit aspectele tehnice legate de avizierul creat, vor introduce elementele precizate de profesor: (1) pentru primul punct, vor identifica definiția noțiunii de algoritm și a proprietăților acestuia, vor accesa site-ul wordart.com și folosind opțiunile oferite de acesta, vor crea norișorul de cuvinte; (2) pentru cea de-a doua cerință, vor căuta pe internet tutoriale, filmulețe educative care să trateze aspecte referitoare la algoritmi, vor alege pe cel mai interesant, sau mai sugestiv și îl posta pe avizier; (3) elevii vor folosi manualul de informatică sau mediul online pentru a descoperi un exemplu de algoritm din viața cotidiană și vor opta pentru prezentarea acestuia folosind textul sau filmul; (4) pentru ultimul punct elevii vor trebui să scrie pseudocodul pentru reprezentarea unui algoritm prezentat în clasă sau în manualul de informatică.


Accesări: 620
Contribuitor: Lidia Both - Palatul Copiilor, Arad (2020)

Alte activități pentru: Informatică Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: Padlet

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite